Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Innan-maten-chill. :)

Av Lisa - 18 mars 2011 18:33

Jahapp.

Leo däckade fullkommligt utmattad redan tio i sex.

Han har varit trött sen tre eller nått så det gick inte att hålla honom uppe.

Vi andra tre dräller i gillestugan framför Musses klubbhus. :)(nä, jag tycker inte det är bra å tog med datorn ner.. :P)


Har ju som ni vet varit hos frissan i dag. När jag ändå var i stan sprang jag inom Bolaget.

Ja, ni läste rätt, Systembolaget.

Vad f*n jag gjorde där? :D

Gick direkt fram till info-disken å frågade efter Sherry. :)

Sherry jag ska använda till kvällens middag. :D

Förvånade? :D


Vi ska äta Fondue, på matsedlen stod egentligen fläskfilé å sås.

Men vi hade ryggbiff i frysen som behövdes äta upp så jag ändrade. :D

Fondue är ju i allra högsta grad GI-vänligt. :)

Buljong, kött, blomkål, morötter, små steklök å såser.

Betydligt mer mättande än vad det låter, å tusen åter tusen gånger godare. :D

 

Det finns säkert några hundra olika sätt att göra buljongen som är själva stommen i rätten, men såhär gör jag. :D

Koka upp vatten(1-1½ liter) tillsammans med 1 dl torr Sherry, nästan en hel flaska Oxfond, tre köttbuljongtärningar å en skvätt rödvin(som jag har över i frysen).


Som ni kan se är det ganska mycket fond i min version.

Just denna missade jag när jag kompletteringshandlade på vägen hem från stan. :S

Räddaren i nöden, även känd som min far, hade tack å lov inte handlat när jag ringde honom så det slutade med att jag fick både fond, å två olika sorters buljong leverad till dörren.   


Nu ska jag tydligen bäddas ner i soffan så jag återkommer senare. :)

 
 
Ingen bild

Emilie

18 mars 2011 19:43

Mmm så gott med fondue. Supersnygg friss, klär dig! Har ni lust att träffas någon dag?

Lisa

18 mars 2011 20:31

Vi pratade precis om det, hemskt gärna, när kan ni? :)

 
Emmy

Emmy

18 mars 2011 20:35

Vi kommer också! Jag älskar fondue!

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

18 mars 2011 21:21

Så, så gott. :)Å tacksamt å bjuda på, alla kan äta det de gillar. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards