Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Lisa - 9 augusti 2011 21:47

Nått som är himla tadigt nu när Martin börjat jobba efter semstern(för utom det uppenbara då, att han jobbar å inte får va med oss...!) är att ha vill gå å lägga sej vid tio.

Jag behöver sitta uppe till elva, dels för å blogga å sånt viktigt men dels för å somna å inte ligga å vrida mej. (såhär en kväll efter nålar är det nog dock ingen risk oavsett tidpunkt.. :P)

Å nä, han tvingar inte mej å gå å lägga, men jag blir ändå stressad på nått vis över att han redan har lagt sej.

Stressad över förlorad sömn eller nått...

Mycket märkligt det där...


Det blev en Asarum-runt-runda med Sandra å vi klarade oss i från det värsta regnet även fast det faktiskt skvätte lite på oss. :)


Jag ska väl egentligen lägga mej snarast, men som sagt, en liten snabb kvällsblogg får det bli. :)


I morron bitti kommer det finnas en viss risk för hysteri i detta hemmet.

Jag ska va å ordna piller på mvc redan klockan åtta.

(det får bli mini-piller ja, för jag orkar inte med att behöva fixa barnvakt för å gå dit en gång till...)

Min fina mamma offrar sin sista semester-morron å kommer ner å passar grabbarna åt mej.

Typiskt att det inte fanns fungerande telefoner under tiden Martin hade semester...

Måste ha barnvakt vid mina tre sista akupunktur-tider också.

Gah! I hate it!

Men men, jag har tur som kan lösa det i allafall. :)


Nä, nu blir det sängen här!

Gonatt!


(i morron ska jag ta lite bilder, det lovar jag. :P)

Av Lisa - 9 augusti 2011 20:29

Den här grillsåsen har varit med på varenda grillmiddag vi ätit här hemma under den här sommaren.

Inspirationen kommer från en sås vi bjöds på hos familjen Nilsson i början på sommaren.

Den innehåller lite olika ingredienser vid varje middag, men den har gått hem hos alla som passerat vårt matbord under sommaren. :)

Såklart ska inte undanhålla er denna goding, för än ska det va grillväder i i allafall en månad till eller hur? :)


Lisa's grillsås(cirka mått)

1 dl rapsolja

½ dl HP-sås

1 msk farinsocker

1-2 tsk soja

ett par droppar tabasco med habanero-smak

lite salt

malen peppar(vilken man gillar jag brukar ta min fyra-peppar-kvarn)

chilisås till rätt konsistens


om man gillar hackad vitlök, senap, sambal olek, chili passar även detta utmärkt å smaksätta med.

Rökessens på flaska tror jag också på, men jag har inte införskaffat detta än. :D

Vill man ha en mildare sås kan man ta tomatpuré i stället för chilisåsen.


Blanda väl.

Såsen skär sej lite grann, men det är helt i sin ordning. :D


Å här skulle det vara en bild...?!

Frågan är bara hur såsen som som sagt varit en del av var å varannan måltid inte fastnat på en enda?! :)

Jakten fortsätter dock. :D

Ni får helt enkelt lite på mitt ord när jag säger att den är god å inte era ögon. :P




Av Lisa - 9 augusti 2011 18:40

I dag var akupunkturen inte så himla behaglig, minst sagt.

Sjutton nålar även i dag, men eftersom jag känt dem så lite så var dagens nålar av en annan, trubbigare sort.

De har helt klart fyllt sin funktion, för jag har både huvudvärk, känner mej trött å är stel i nacken, å allt det är tydligen bra reaktioner efter en behandling. :)

Jag tar gladeligen i kvälls smärta å trötthet å smärtande nålar om de i gengäld gör att jag får vara huvdvärksfria alla andra dagar å kvällar. :)


Det blev ingen lekplats i eftermiddags, det började nämligen regna å sen hann vi inte dit innan min SG-tid. :S

Jag har dock turen att både komma ut å få träffa Sandra nu i kväll i stället för vi ska ut å gå vid kvart över sju. :D

Vädret verkar betydligt mer lovande i dag än i går så jag hoppas vi kan fullfölja promenaden i kväll. :P


Här ska motioneras! :D



Fatta att jag varit såhär smal...

   

Av Lisa - 9 augusti 2011 17:45

När det är så grått å ruggigt ute som det varit i dag tycker jag nog att det är fullt tillåtet att kolla runt å se vad de olika klädkedjorna/märkena har å erbjuda oss i höst.

Det finns en hel del fint kan jag meddela. :D


Dessa plagg från Villervalla får mer än gärna flytta in i mina pojkars garderober... :D


 

Av Lisa - 9 augusti 2011 12:54

Det var verkligen tur att jag inte planerade att göra nått när Leo sov innan. Jag hann nämligen inte ens slänga in den där tvätten innan han var vaken igen.

Strax efter tio kom en sliten stor son å en sliten moster hem. :)

Viggo har pipit konstant sen dess sådär som han brukar när han varit i från oss å han dessutom varit uppe länge. Vi passar på använder oss av Leo's sovstund för å vila lite framför tv:n i hopp om mindre gnäll i eftermiddag.


Tanken är att vi ska möta upp Sandra å grabbarna på lekplatsen en stund sen.

Vid tre har jag en dejt med sjukgymnasten, dags för akupunktur alltså. :)

Barnen ska va hos M å P under tiden.

Skulle gissa på att jag kommer somna där i dag, känner mej ganska trött nämligen... :P

Det känns att det var slutpå sovmornarna from i dag.. :D


GI-tänket funkar i dag också måste jag säga, inga mackor än. :D

Vi ska äta chli con carne till middag, med vanliga vita bönor å utan bröd som tillbehör förståss. :)

Om det inte blir ösregn i kväll ska jag ge mej i kast med den där promenaden som uteblev i går. :)

Hoppas det kan hålla den här gången...


Nog babblat..

Hej så länge!

Av Lisa - 9 augusti 2011 10:41

Om ni har en liten minut över kan ni väl surfa inom Mammabloggar.se å lägga en liten röst på min blogg? :D

Tackar! :D


 

Av Lisa - 9 augusti 2011 08:31

I dag när jag öppnade altandörren var det höstluft som slog emot mej.

Vilka kontraster va? Havsbad ena dagen å höstkänslor nästa? :D


Även fast jag gärna ser att det blir fler av just havsbaden så välkomnar jag som alltid hösten med öppna armar.

Hösten är hel klart min bästa årstid, framför allt om det kan låta bli å regna en massa.

Chansen till nystart är liksom extra passande å hela höstdagar utomhus är ren å skär njutning om ni frågar mej. :D

Den här hösten kommer innebära en massa nytt, barnen ska börja på förskolan å jag ska börja jobba igen, på riktigt!

Datumet för detta är satt å jag ser faktiskt fram emot det hela. :D

Första november blir det, är föräldraledig tom. sista september å sen tar jag semester hela oktober.

Jag hoppas det ska bli bra. :)


I dag är det annars en nästan helt vanligt dag i verkligheten igen.

Martin steg upp kvart över fem å körde till jobbet vid sextiden.

Leo stördes uppenbarligen av honom å vaknade tjugo i sex å skulle upp.

Så tidigt har han inte vaknat på hela semestern.

Något som däremot inte är som det brukar är att Viggo inte är hemma å underhåller oss.

Han hade visst vaknat en gång i natt, sagt till Stina att hennes ögon såg precis ut som hans mammas å att han ville hem till sin säng.

Om jag fattade rätt gick hemlängtan över å sen sov de till sju. :D


Jag å Leo tog oss en liten promenad när han skulle sova å nu sitter jag här å funderar på allt jag borde göra. :D

Jag tänker dock inte göra något mer ansträngande än å starta tvättmaskinen å sen sitta här en stund till å dricka lite kaffe till i min ensamhet å spana runt. :D


Snart ett hel år sedan, var tog den tiden vägen?

 




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards