Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Lisa - 16 april 2011 22:14

Så.

Dags å uppdatera lite om denna lördag. :D


Vi steg upp så pass tidigt att hela huset var dammat å första momenten på jordgubbsglassen var avklarade redan innan Viggo's gympa vid tio. :)

Dagen till ära var det påsktema på denna.

Min söta son ställde gladeligen upp på å klä ut sej till påskkärring.

Han var så nöjd å speglade sej både länge å väl, men nån poseringsbild var det då rakt inte tal om, hur mycket jag än fjäskade. :D

Den här var det närmsta jag kom.. :)

 

Efter gympandet drällde vi runt hemma.

Mest utomhus.

Stina kom en vända å Martin skruvade altangolv.

Jag å Viggo gick en liten tur å kollade omgivningar lite. :)

Vid två kom Emelie å Snoff.

Då hade igen av oss ens hunnit duscha, men vi satte fart med både detta å matlagningen.

Det blev grillade kycklingfiléer,ljummen potatissallad å vitlöksbröd.

Gott även fast det kom ett par regnstänk under själva grillningen å fast våra barn var lite trötta å stimmiga som vanligt. :D


När barnen somnat dukade vi fram efterrätterna i vår lounge-avdelning. :)

Ja, ni läste rätt, efterätter i plural.

Hade ingen aning om hur många nougatmoussen skulle räcka till när jag gjorde dessa i går, jag fyllde sex glas(men det hade lätt räckt till åtta) å vi hade fyra av dessa kvar.

Å ovanpå detta hade jag ju gjort jordgubbsglass.

Tanken från början var anananspaj, men den får vi ta en annan gång.

Två efterrätter var mer än nog. :D

  Vi hann med en omgång Sjua också innan det var fotbollsdags.

   

Nu befinner vi oss hela gänget framför tv:n.

Det är tydligen El classico, men vem f*n bryr sej? :P

Inte jag eller Emelie i allafall. :D

Jag har försökt tycka om fotboll, men nä, vilken sport som helst å jag tittar mer än gärna, men fotboll är inget för mej. :D

Nu är det såklart ingen som tvingar oss å ligga här, men ingen av oss orkar göra nått annat så. :)


Känner mej allt lite trött nu.

Men det har varit en toppen dag. :D


I morron forsätter vi i samma anda.

Mer altangolv å mera god mat(vad vet jag dock inte) har inget speciellt planerat alltså, men det tycker i allafall jag är ganska skönt. :)


Gonatt på er nu!

  

Av Lisa - 16 april 2011 15:16

Här har vi grillkväll med Emelie å Snoff.

Eller ja, jag ska snart entra köket.

Om nån väntar på nått längre får dessa ge sej till täls ett par eller fem timmar till :D

 

Förra året. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards