Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Vi testar nått nytt. :D

Av Lisa - 5 februari 2012 19:39

 

Av nån anledning blev texten suddig,

men f.r.o.m med i morron följer den här familjen en matsedel.

Jag hoppas den ska hjälpa mej att hitta tillbaka till matglädjen å att det lagas middag varje dag.

Jag ska försöka ger recepten med, i mån av tid förståss. :D

Nästa veckas meny är också klar, men den håller jag lite på. ;)


Vad säger ni?

Hakar ni på eller gör ni redan såhär? :)

 
 
Frida

Frida

5 februari 2012 19:58

Försöker planera maten veckovis (eller längre), men ännu en söndag sitter jag med en oplanerad vecka framför mig.. Tycker inte om det!
Ang tröttheten i samband med nya jobbet.. Klart du är trött i början, det kommer att gå över! Härligt med jobb man brinner för! Nu är det ju så mycket nytt, så det är ju inget konstigt att du är trött! Vi får hjälpas åt att hitta energi! Vi gör ett viktigt jobb!

http://fridala.blogspot.com

Lisa

5 februari 2012 20:57

Kopiera min rakt av vettja. :D

 
Emma

Emma

5 februari 2012 20:22

Har gjort så i flera år... det funkar inte för oss annars, varken med matlagning, handling eller tidsmässigt.
Har alla middagar i en bok vecka för vecka... går lätt och smidigt att planera en ny vecka när det bara är att bläddra lite i boken för att bli inspirerad och komma i håg alla rätter man har provat och gillat eller alla klassiker man tycker om... Och känner man inte för något just den dagen är det bara att byta med en annan dag... alla ingredienser till hel vecka finns ju hemma eftersom vi är så präktiga och veckohandlar med=) Lycka till!

http://www.bjorkbackagard.se

Lisa

5 februari 2012 20:59

Jag tror jag lyckats handla hem allt å lite till. :D

 
Ingen bild

Lizette

5 februari 2012 20:26

åh vad trevligt att du delar med dej av din veckomatsedel. jag har som sagt snart hållit på med det i 25 veckor, och är helnöjd. Hoppas du kommer fortsätta att dela den så man kan få lite inspiration :) Ett tips är att skriva ner dom vecka för vecka på ett papper och spara så ser du hur länge sen du hade dom olika rätterna. Det blir lätt samma annars.
Hoppas du får en trevlig kväll!!

Lisa

5 februari 2012 20:59

Jag tänkte skriva dem i en bok faktiskt. :D
Har en hel lista med rätter å plocka av nu till en början. :D Känner mej taggad. :D

 
Ingen bild

Lizette

5 februari 2012 21:02

Funderar på att kopiera din denna veckan som kommer. men hur gör vi med martin lagar? :)

Lisa

5 februari 2012 21:09

Korvstroganoff skulle jag tippa på. :D

 
Ingen bild

Lizette

5 februari 2012 21:20

jaha jag trodde han skulle komma och laga mat till mej om jag kopierade din matsedel. Typiskt!! :)

Lisa

5 februari 2012 21:25

Jag är på jobbet den kvällen så du kan få min del om du vill. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards