Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

För vi ska ha fredagsmys... :)

Av Lisa - 17 februari 2012 17:52

   

Det må va jobbhelg, men i dag är det fredag å vi unnar oss lite gott i glasen. :D


Eh.

Alltså.

Att handla när man är hungrig brukar ju för det mesta sluta med att man köper med sej en anigens mer hem än vad tanken var från början.

Att handla till tapas när man är hungrig visade sej va snäppet ännu värre.

Fem saker på listan hade jag nog, där i bland kaffe å kattmat, å kom ut från Ica me två stora coop-kassar(de i tyg man fick när man började scanna ni vet?) å en tusenlapp fattigare.

Jag spårade ut så pass att kvällens meny numera går under namnet plockmat, å inte nödvändigtvis sådant från Spanien då. :)

Har inte helt hundra koll på vad jag tänkt mej med allt, men vi ska få i hop en hel del. :)

Vitlöksmarinerade champinjoner, heta jätteräkor, Jalapeno å cheddar-puffar, grillad paprika med örtkrydad färskost, vitlöksbröd, aioli, morötter, dip, kex, ostar å varma nötter med honung å get ost. :D

Sen köpte jag både smördeg å filodeg på rulle, men vi kan ju inte äta hela natten. :D


Dagen har faktiskt mest gått åt till å få reda i kaosn bland grejer, grus å yoggispår.

Jag brukar kunna blunda för detta å umgås med barnen när jag är ledig, men i dag var det ounvikligt smutsigt.

Två rum har jag lyckats damma av å dammsugat ett annat, det är allt.

Känns som slöseri att varken hunnit med det ena eller det andra liksom.

På tisdag nästa vecka är det dags å va ledig igen,å då två dagar, då då jäklar ska jag umgås med mina fina grabbar!


Mamma kom vid halv tre å då passade jag på å uttnyttja henne både till å kunna duscha av mej å sen handla i lugn å ro medan det lektes här hemma. :D


Nu ska jag sätta i gång å stöka lite köket innan det är dags å läsa för Viggo. För det ska jag göra i kväll om jag så ska slå ner Martin över det. :)


Trevlig helg på er!   

 
 
Annie

Annie

18 februari 2012 08:37

Åh, vilken fin bild det var! :-) Har aldrig lagat tapas, men det är gott att äta.

http://selain.blogg.se

Lisa

18 februari 2012 11:25

Tack. :D Mycket gott. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards