Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Lisa - 10 juli 2013 21:05

 

Cheesecake-brownie.

Inte alls lyckad med GF-mjöl tyvärr. :(

Nu vet vi det.

Får blir en tårta med mandelmassebotten på fredag helt enkelt.

 

Det absolut härligaste med att ha semester är kvällar som denna.

När man spontat bjuder in föräldrarna på en god grillmiddag å det känns som helg fast det är onsdag. :)

Det enda som finns å klaga på måste ju va vädret. Eftermiddagen å kvällen har varit kall å ruggig som om det vore höst.

Vi är väl inte färdiga med sommaren redan, halvvägs in i ledigheten?   

 

 

I morron ska vi i väg på en liten tur å framför allt handla kattgrejer till vårt lilla husdjur.

Dexter flyttar in nästa vecka. :D

Å vad vi ser fram emot detta. :)

 

Nu ska jag sluta ögonen här i soffan en stund å fnissa åt Svensson, Svensson förståss! :P

 

 

Av Lisa - 10 juli 2013 18:41

(Inte världens snyggaste mat-bild precis)
Men galet gott var det! :)
Beercanchicken å Cesar-potatissallad! :)

Av Lisa - 10 juli 2013 16:39

Å vad spännande! :)

Jo, jag är matnörd.
Ut i fingerspetsarna! :)

Av Lisa - 10 juli 2013 15:52

Leo å jag hjälps åt att förbereda middagen! :)
Beercanchicken å potatissallad som sagt!
Å cheesecake-brownie till efterrätt! :)

(Mjo, lchf får vänta till hösten... ?)

Av Lisa - 10 juli 2013 12:19

Jojjomensan.
Är det semester så är det! :)

Av Lisa - 10 juli 2013 11:25

Av Lisa - 10 juli 2013 09:15

Fotboll i trädgården! <3

Sitter på altantrappan å dricker kaffe medan jag knåpar på en inköpslista! :)
Dagen i dag ska till största delen spenderas hemma, med undantag för ett gäng ärenden. :)

Jag ska test-baka en tårta till kalaset vi ska ha på fredag(de som inte kunde på första 30-årskalaset! ;)) å så ska nya grillen få visa vad den går för.
Middagen blir beercanchicken å en ny sorts potatissallad inspirerad av den här:

Vädret bjuder just nu på sol med svalkande vindar å det är inte mej emot om det fortsätter vara så hela dagen.
Blir det för varmt får jag väl offra mej å ta ett dopp barnens pool! :)

Ha en bra dag!
Hörs senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards