Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Lisa - 1 juli 2013 20:35

 

Dagens middag.

Fylld, helgrillad fläskfilé(senare i veckan blir det beer can chicken. :P), grillad knipplök å sparris, sötpotatis å såser. :D

Nya grillen är använd för första gången, å jag måste säga att det gick fint, trots att vi är rookies på det här med klotgrill. :D

 

Det blev en bra måndag.

Inget regn, typiskt nog när vi varit billösa, å till å med lite soligt. :D

Vi har spenderat större delen av dagen utomhus, på lekplatsen, i trädgården å på cykeltur.

Å bortsett från just turen till Ica har barnen lekt hela dagen med Mile å Elian.

Det har badats i poolen, ätits korv å hoppats studsmatta å det var två rejält trötta pojkar som höll på å däcka innan middagen här i kväll.

 

Läggningen av Leo urartade för vilken kväll i ordningen, han är övertrött å typiskt treårstrotsigt velig å vet inte vad han själv vill å gråter, skriker å velar lite till.

Även Viggo är otrygg å krånglar med somnadet på kvällarna just nu. :(

Får försöka att lägga Leo tidigare i morron, så han inte blir så övertrött, å hoppas att egentiden Viggo får när lillebror somnat råder bot på hans oro.

Jobbigt när allt blir kaos precis innan de ska sova.

Nått som vi däremot inte har problen med just nu det är nattsömnen, båda barnen sov hela natten i natt å det är stort för oss här. :)

Hoppas det varar. :)

 

Var duktig å masade mej ut på en liten motionsrunda innan, å jag är fortfarande impad av hur mycket jag faktiskt orkar. :D

Å det tar bara en halvtimme(än så länge, hoppas orka addera fler varv framöver) så det finns sannerligen inga ursäkter för att hoppa över det heller. :D

 

Nu ska jag se på Criminal Minds(som jag fastnade i av en slump medan Martin zappade. :P) innan det är läggdags. :D

I morron hoppas vi på sol för planen är att vi ska utflykta med Nina å Noah. :D

 

Avslutar med lite bilder från vår cykeltur till Ica.

 

Som sagt, det krävs inte så mycket mer än glass å islatte för att klassa något som utfykt. :)

Av Lisa - 1 juli 2013 20:23

 

Äntligen.

Nått annat än Foppa-tofflor eller tygskor(som för övrigt ser ut som f*n efter i lördags, skitiga snören å jordgubbsfläckar...?!) att ha på fötterna i sommar. :D

Enkla å snygga sandaler från DinSko.

Webshoppade å uthämtade på Ica förståss.

Bekvämt å snabbt.

I love 2000-talet. :P


Av Lisa - 1 juli 2013 19:14

Min playlist.
Som synes en massa Robbie.
Mest ballader faktiskt.
Ganska B när man ska ut å springa.
Efterlyser lite tips på bra upptempo-låtar?
Gamla som nya, som kan tagga mej till nån extra meter i löparspåret! :)

Av Lisa - 1 juli 2013 16:49

Premiär med nya grillen! :)

Av Lisa - 1 juli 2013 14:47

Glass.

Islatte.

En cykel-utflykt till Ica! :)

Av Lisa - 1 juli 2013 11:13

Hittade kompisarna på vägen hit å tog med dem också såklart! :)

Av Lisa - 1 juli 2013 09:45

Hej på er! :)

Här är vi.

Hemma å fortfarande i pyjamas. :)

Har haft en lugn å mysig morron.

Med långt morronkel i sägnen å sen en rejäl å faktiskt mysig frukost med. :D


Vi har inga större planer för denna ännu regnfria måndag i vår andra semestervecka.

Ska slå på stort å cykla till Ica, hämta ett paket, köpa glass å så tänkte jag testa deras islatte som jag hört så mycket gott om. :D

För övrigt är det nya friska, nyttiga tag som gäller efter den här helgen, men lite syndigt tänker jag ändå acceptera under semestern. :D


Nu ska jag klä på mej nått lite vettigare å sen ska jag joina kidsen i trädgården.

Hoppa studsmatta, skura soptunnan(nu igen. :S) å lalla runt i största allmänhet. :D

 

Semester.

Precis vad vi behöver. :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards