Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2015

Av Lisa - 27 augusti 2015 07:10

Träning, dusch å sen frukost.
Nu är det dags å dra! ;)

Då kickar vi i gång denna dagen på allvar.

Av Lisa - 26 augusti 2015 21:48

Två dagar kvar, sen är det helg igen...?!
Längtar lite extra just denna veckan då en stugvistelse hägrar.
Ska bli så så skönt som kontrast till stora bröllopsfester å kräftskivor.
:P

Enligt Viggos önskemål så kör vi upp redan på fredag, så jag ska snart lägga mej här å tanka sömnkontot.
För inför två nätter där kan depåerna behöva va på max. ;)
Fattar egentligen inte vad som är problemet, men sover bra, det gör jag aldrig där i skogen.. :P

Innan jag bäddar ner mej kan jag, sådär lite lagom skrytsamt, meddela att jag besegrade tröttheten som fick mina ögon å klia redan vid åttatiden å begav mej ut på vad som visade sej vara en prima löprunda. ;)
Runkeeper tyar ju mäta samma strecka olika från gång till gång, men ett par minuter snabbare än sist var jag i allafall. ;)

Torsdag i morron då å ungefär en miljon planer.
Först jobba kortdag sen hämta mina boys å Maja å sen hem å möta upp resterande flickorna Loorentz för lite mys med den äldsta å yngsta av dem också. <3

Senare sen blir det ännu mer umgänge med det bästa gänget.
Jag å Gustav ska laga mat å nånstans ska jag hinna handla till helgen med.. :)

Ja, ni hör ju.
Egentligen har jag inte tid å jobba ens, men det kommer jag nog inte ifrån. :P
Träna däremot, det får jag göra i morron bitti, men det brukar funka bra det också. ;)

Kram å gonatt på er nu! <3

Av Lisa - 26 augusti 2015 16:53

Ny tidning i samlingen. ;)

Ni vet ju vid det här laget att svagheten i den hör familjens kök är vardagsmaten.
Helgerna lagar jag mer än gärna mat på för då behöver man varken tänka praktiskt, ekonomiskt eller tidsbesparande.

Men till vardags som sagt.
Där brister det.
Jag å Martin lever praktiskt taget på kryddkorv med bröd(som jag egentligen borde hålla igen på!) medan barnen snurrar runt på sina urtråkiga halvfabrikats-favoriter typ.

Vi är ju lite begränsade i å med glutenintoleransen i familjen, men sen är även barnen ytterst kräsna å vill mest äta pasta (eller fondue. :P) å jag vill helst undvika snabba kolhydrater till vardags.
(Det spelar ingen roll hur mycket jag tränar, bröd å pasta blir jag tjock av. :/)

Ibland är det skitenkelt å rullar på av sej självt, men just nu kan jag bara komma på potentiella middagar med potatis eller pasta som huvudingredienser.

Suck alltså.
Matkasse funkar som bekant inte alls hos oss å skriva matlistor verkar också som ett omöjligt uppdrag.

Hur gör ni andra?
Ni som säkerligen jobbar längre än mej å ändå får det att gå i hop med middagar innan någon ska träna eller man förgås av hunger?
Hjälp mej.
Med enkla vardagsrätter å vad ni tar till för knep för å få i hop allt?

Snälla? ;)


(I dag sista minuten köptes här fläskfilé å färdiga klyftpotatis... Jag får helt enkelt vänja mej vid den här kroppen...!)

Av Lisa - 26 augusti 2015 15:44

Tog ett varv upp till M å P efter jobbet å mös lite med syskon. <3
Trevligt värre! ;)

Av Lisa - 26 augusti 2015 07:50

Let's make the best of this day...!

Av Lisa - 25 augusti 2015 22:43

Kan hända att den hör boken är på väg hem till mej. ;)

Jag vet jag är en hopplös boksamlare, men hey, vem behöver inte lite hjälp på traven i bland? ;)

Nu ska jag sova här.
Tack för i dag! :)

Av Lisa - 25 augusti 2015 18:00

Hej min garderob från 1998 i senaste h&m-katalogen...!
*vettskrämd emoji*

Jag känner mej ap-gammal, tycker allt är döfult å kommer inte kunna köpa nya kläder på åratal vad det verkar.

*emojiapan som håller för ögonen*

Får nog fråga mamma var hon köper kläder, för det här modet klarar jag inte alls att vänja mej vid. :P

Av Lisa - 25 augusti 2015 15:01

Hemma.
Med huvudvärk tyvärr.
Har tagit tablett å hoppas att en powernap ska hjälpa medicinen på traven.

Det börjar äntligen ljusna ute å jag kan väl säga som så, att jag är inte redo för höst å mörker än!

Håller tummarna för en fin säsongsavslutning i stugan till helgen å sen kanske jag å hösten kan mötas å komma överens. ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards