Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 november 2007

Av Lisa - 9 november 2007 18:59

Ska här och nu erkänna något jag personligen aldrig trodde att jag skulle säga, än mera vilja...

Jag funderar seriöst på att utbilda mej till sjuksköterska.

Har alltid menat att jag inte är intresserad av den "medicinska biten" av mitt arbete, men jag har tänkt om.

Sjuksköterske yrket är betydligt bredare än vad jag har tänk på.

Eftersom jag gärna hade velat jobba inom rehab eller inom palliativ vård, känner jag att med en ssk-utbildning har chans att prova bägge de områderna.

Kan hända att jag hinner ångra mej hundra gånger innan jag har nått dit, men nu har jag i alla fall tänkt tanken... :D 

Av Lisa - 9 november 2007 18:52

Okej, jag erkänner, spara är inte min starka sida.

Det är bara så extremt tråkigt...

Ta denna veckan som exempel, både Ullared och IKEA inom loppet av fem dagar. :P

Härom veckan samma sak, både Växjö och Kristianstad. :)

Slösa? Jag? Javisst! :D 

Av Lisa - 9 november 2007 13:40

Det blev en betydligt längre skoldag än vad jag hade räknat med. Var inte därifrån förrän klockan var närmare tolv.

Fick nästan springa till stan, det var nämligen dax för fredagslunch med Rebbi. Lika trevligt som vanligt, lite dåligt med tid dock :(


Vi fick vårt nya schema i dag, såg inte ut som det var tänkt från början, verkar inte bättre än att jag blit tvungen att lägga både matten och min flexkurs på hyllan ett tag. Vi har fulla dagar, bestående av medicinsk grund, människan socialt/kulturellt och psykologi a. Inte mycket att be för, bara bita i hop å jobba på. På måndag börjar det åtta nya i klassen, hoppas de kan bidra till att jag trivs lite bättre i allafall...


Martin ringde å framförde världens bästa idé för kvällen, vi ska köra till IKEA! :D  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards