Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Lisa - 21 februari 2008 12:04

Har ju håll på å gnällt i flera dagar om att mina inneskor inte passar mina svullna fötter.

I går kväll slog det mej, mina rosa foppa-tofflor(ja, jag har två par) är en storlek större än de svarta! :)

De har legat tillsammans med mina andra jobbarkläder i en kartong i förrådet. Har precis hämtat upp dem, å dom passar! :)

Synd att jag är så trög att jag inte kommit på det innan bara. :)


----------------------------------------------------------------------

Lovar att jag aldrig mer ska sura å sucka innan ett träningspass, spelar ingen roll hur trött jag kommer vara, inget mer gnäll! Saknar att kunna röra mej, drömmer till å med om gympa-pass på friskis på nätterna. :)



-------------------------------------------------------------------------

Tänkte passa på att ta död på en myt, eller ja, i allafall belysa en grej jag själv hade missuppfattat om gravida personer. Jag trodde det oerhört 

attraktiva ankgången(eller vankandet, vad ni väljer att kalla det) brodde på själv kroppstyngden, alla extra kilona. Kan tala om att så är det i allafall inte i mitt fall.

Jag har värsta ankstilen(eller som Martin sa: å vad du är söt när du vankar så- SAY WHAT? inte en komplimang!) å det beror enbart på smärtan i ljumskarna å resten av bäckenet, magen spelar inte in alls.  :)

Så nu vet ni det! 

Av Lisa - 21 februari 2008 11:09

Det är några prylar som bara ska med hem från Älmhult på söndag(eller lördag).

En badbalja till mini, väldigt mycket billigare än alla andra jag har sett. :)

 



Min efterlängtade fåtölj finns i lager, å jag har ett startkapital på en femhundring, som jag fick av mamma för ett helt år sedan å som jag har sparat till rätt tillfälle. :)






Ska ha en liten svart rund badrumsmatta till också. Värmeljus är det olagligt att inte köpa, å kanske nån ljuslykta till ballkongen...


Sen ska jag ju spana efter dvd-hyllor, men det är inte akut, vi ska ju dit å köpa en köksö till huset senare. :) 

Martin har hittat ett potensiellt köksbord med, kan kanske funka...? 

Av Lisa - 21 februari 2008 10:56

... det är ju fan vilket ältade det är på mej...

Hade liksom bestämt mej för att inte ta ut nått i förskott, eller tjata om när/hur/om det är dags.

Jag gör ju inget annat! Känns som jag har målat in mej i ett hörn.

Tar tillbaka alla uttalade jag tidigare har gjort om andra gravida och all hysteri, jag är inte ett dugg bättre själv, uppenbarligen! 


Nu ska jag kolla runt på IKEA, å se om jag hittar nått mer jag vill ha, lika bra att passa på när man ändå ska dit. :) 

Av Lisa - 21 februari 2008 10:17

Det här med att åka till förlossningen, sker det verkligen så panikartat som man hör om?

Att allt måste gå så snabbt å man glömmer grejer å kör med gasen i botten hela vägen till Karlskrona?


Om det blir dags för oss att åka dit på dagtid är det omöjligt att det blir ett sånt race, Martin är i Kristianstad å jobbar, så han har i allafall nästan en timmes bilfärd innan han är hemma hos mej. Så måste det ju va många som har det?


Ida: Sista dagen på jobbet  i dag? Hur känns det? :)

Av Lisa - 21 februari 2008 09:31

Jag sitter fortfarande här, i mitt kök framför datorn. :)


Inga nya värkar å ingen bebis ännu. :) Vi fortsätta hoppas och vänta, kan ju va hela fyra veckor kvar innan det är dags. (fast jag är inte lika säker på att gå över längre) 


Mitt stackars bäcken tog nog väldigt mycket stryk av städning å bakning, för i natt har jag knapp kunnat vända mej i sängen. :(

I dag ska jag troligtvis bara ta det super lungt, svärmor skulle komma å fika. 


Frukosdags... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards