Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2008

Av Lisa - 18 februari 2008 18:27

I kväll är du Martin på möte med fotbollen, så här sitter jag som vanligt. :)


Det var trevligt på mvc i dag, Martin var överlycklig för att han slapp presentera sej. Denna man alltså. :) Vi kollade på en förlossningsfilm å pratade smärtlindring. Det var en jättesöt barnmorska som höll i det hela i dag. :)

Behöver jag säga att jag längtar?  :D


I morron kommer Anna å äter lite frukost vid nio, ska bli trevligt.


Känner mej som sagt lite gladare i allafall, men tröttheten hänger sej kvar.. 


Nu ska jag spela lite dx-ball, Martin slog nämligen precis mitt rekord, å det är en första plats jag planerar att vinna tillbaka. :) 

Av Lisa - 18 februari 2008 11:21

Befinner mej just nu i den ultimata goda råd- situationen. Kvaliten på råden skiftar och jag får dem vare sej jag ber om dem eller inte.


Missuppfatta mej inte, är överlycklig över alla ärliga och personliga råd ni ger mej. Både på de frågor jag ställer och när ni delar med er av erfarenhet.


Men sen finns det de där andra råden, de som får en att känna sej dum och kanske rent av att skämmas. T.ex en person som skrattade när denne såg vad vi köpt för kläder till bebisen, å ratade allt, den är värdelös, det är för mycket, dom ramlar av osv. Hur förvarar man det? Jag har aldrig fått barn innan, knapp träffat nån bebis.  Hur ska jag då veta? Samma sak gäller spjälsängen; hahaha, den kommer ni inte behöva osv. Jag vet att mini troligtvis kommer sova i vår säng, men för h*****e skulle vi låta bli å köpa den för det?

Eller när någon himlar med ögonen åt mina visioner å liksom säger med hela uttrycket: lilla gumman, du vet ju ingenting!

Dessa personer menar säkert inte ens illa, men "råden" liksom sticker sej fast i skinnet å stannar, lång tid efteråt. 


Å så är det, jag vet ingenting! Jag tänker lära mej och jag kommer begå misstag, men så låt mej göra det då! 

Av Lisa - 18 februari 2008 11:04

Kom på vad det var som gjorde att jag började fundera så förbannat på pengar nu. Martin sa i går att han kanske bara skulle ta två veckors semester, helst igen alls i sommar. De frå sin semesterlön i förskott å inte ett öre den månaden de inte jobbar(IDIOTSYSTEM).

I allafall blev jag faktiskt riktigt ledsen när han sa så, detta är nämligen min första "lediga" sommar å jag vill ju att han ska va hemma så mycket som möjligt med oss... Samma sak gäller det med pappaledigheten, som vår situation ser ut är det omöjligt för oss att ha råd med allt om Martin ska va hemma med Mini. Sorgligt men sant.. :(


I dag kommer Martin hem vid middag(också jag som "kräver" det, å han fölorar pengar), vi ska ju på den där utb. på mvc kl. 13.30 


Egentligen borde det inte vara så såvrt för mej att få jobb sen.

Har lite skola kvar först, men sen är det ju sommar å då måste de faktiskt ha vikarier. 

Har valt världens sämsta bransch vid världens sämsta tillfälle, men jag älskar mitt jobb. Å dessutom har jag ställt upp så gott som dygnet runt förut, förhoppningsvis finns det någon nånstans som kommer i håg det. Är dessutom LASad och förhoppningsvis utbildad när det är dags att börja jobba igen. Dessutom är jag bra på mitt jobb!

Annars får jag väl söka på ica eller som personlig assistent. Inte det jag vill göra men om det inte finns något val så...

Plugga vidare är ju också ett alternativ...

Nu är det slut tjatat om det för i dag!



Av Lisa - 18 februari 2008 10:53

Ska dela med mej av ett grymt gott recept, det på kalasröra. :)


KALASRÖRA

Fräs purjolök i hop med köffärs i en panna.

Krydda med salt, peppar å soja. Häll å en skvätt matlagningsgrädde, så det blit lite lagom simmigt. Låt puttra i tio minuter. Lägg i nån deciliter riven ost och gröna ärtor. Låt ärtorna bli varma och osten smälta. KLART!

Serveras med potatismos, det låter kanske lite weird, men det är grymt gott! 

Receptet är som det mesta jag bukar laga från pappa från början. :)


Av Lisa - 18 februari 2008 10:06

Har aldrig varit speciellt bekymrad över pengar.

Har inte sparat en massa(så tråkigt) men jag har levt som jag har kunnat.

Jag hatar egentligen allt som har med pengar å göra, det orsakar alltid bara en massa oro.

Nu är jag ju som ni vet väldigt orolig i kroppen(å själen med)  en stor dej beror nog tyvärr på pengar.

Jag blir ju inte precis rik på att vara mammaledig, men vi kommer har mer pengar en många andra ändå, och dom klarar hus å barn.

Martin är ganska fixerad vid ekonomi om jag ska va ärlig, inte så att han är snål eller så men han går jämt å tänker på hur allt ska räcka, å vad allt kommer kosta. Än värre nu när vi har köpt huset. Egentligen gör han det helt i onödan, för han har väldigt bra betalt. När vi flyttade hit jobbade kanske ett par timmar i månaden bara(tjänade nån tusing bara), å då hade vi ändå alltid pengar. 

Nu har jag ju faktiskt en inkomst, inte så mycket men en liten, å Martin har sitt på det torra.

Visst, huset kommer bli dyrare å familjen växer ju men jag tror ändå inte innerst inne att det kommer bli några svårigheter.

Det finns alltid nödlösningar.


Men som sagt Martins oro smittar, jag kan känna mej precis värdelös vissa dagar för att min tillfälliga ekonomi är ett studielån och för att jag inte har något jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten.

Jag är liksom inte den som inte har några planer, det finns alltid ett sätt...

Martin sger såklart inget rakt ut, å han ,menar att det är lugnt för hans del att han betalar mer å så. men jag känner ju det när han pratar. Vad lättad han kommer vara den dagen jag får ett jobb... 


TRIST! 

Av Lisa - 18 februari 2008 09:27

Ja, nu är det måndag igen, förra veckan gick om möjligt ännu snabbare...

Tvingade mej själv att ligga kvar i sängen till kvart i nio, men sova det gick inte. Den där tv:n som Martin försökte överrösta med radion i lördags är fortfarande på och några andra grannar stökar som om de höll på att flytta.

Tröttsamt eller vad?!


I dag börjar mitt nya liv, jag ska helt enkelt va gladare från å med nu.

Hoppas att det är lika lätt som det låter. :)


Frukostdags nu, i dag blir det gröt, är megahungrig. :)  

Av Lisa - 17 februari 2008 21:26

Vad jag diggar En annan del av Köping, speciellt Mats jobbarkompis Kurt, vilken underbar man. :)

Jag råkade ut för en liten dum olycka innan, jag körde på min egen ankel med dammsugaren, det måste har träffat nått för det gör fortfarande ont...

Snart har jag verkligen ont överallt.  :(

Nej, nu ropar sängen! Gonatt! 

Av Lisa - 17 februari 2008 19:28

...ni som bryr er om mej, tack.


Jag tillhör de som alltid har inneskor, men nu är det lite kris. Fötterna är för svullna både för foppa-tofflorna å de andra inneskorna. :(

Samma ska gäller för händerna, om jag svullnar mer nu får de snart kapa av fingrarna för att rubba ringarna. :(


Har inget å hitta på, min överstissiga sambo stack precis till träningen, tack å lov. :) han behövde verkligen göra av sin energi nånstans. :)

Tänker kolla på En annan del av köping vid halv nio, sen lägga mej, men det är ju en hel timme tills dess.. :( 


Har numera DX-ball 2 på datorn, snacka om kult. :) Kanske ska spela lite... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards