Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

Dagen i dag...

Av Lisa - 1 juli 2008 15:07

Fick såklart amma i bilen, kände det på mej redan innan. Men det gick ju bra det också. Det blev fika på Briggen å Glassbåten, gjorde av med 90 kronor, på bara ätande! :)

Hittade inget i affärerna, kollade inte så nog heller för den delen...

På hemvägen körde vi inom fiskaffären i jakt på tonfisk, det har de faktiskt inte så här tidigt på veckan! Kommer på onsdagar...! Vaddå såhär tidigt på veckan, är det inte onsdag i morron?!

Å hur skulle jag kunna veta det?  Man kan ju säga saker på olika sätt, hon var inte trevlig precis. För er som undrar fanns där heller ingen Pärontopp, dåligt! :( Men jag kom på att Carlshamns mejeri ska börja göra glass igen, å de har i allafall päronglass på pinne. :)

I brist på tonfisk köpte jag laxfilé för 95 kronor i stället. Ska marinera den med lite rosepeppar å olja tänkte jag. Det blir foliépaket med vitlökspotatis som tillbehör. Det gjorde jag till midsommar å det visade sej va en riktig hit. :)


Viggo blev akut täppt i bilen på vägen hem, han gallskrek all the way, stackarn! :( När vi kom hem släppte det en stund å han var värsta solstrålen. :) Han ringde till sin far, dvs. vi hade högtalaren på å Viggo satt å höll luren. :) Så söt så.

Sen har han ätit rån i dag, det var poppis värre! :)


I kväll kommer Stina å kollar på Allsång. Å mamma ringde precis å frågade om vi skulle komma till dem å sjunga. Jag bjöd hit dem i stället(deras tv suger, riktigt dåligt ljud å bild med.. :/) Får se om de kommer, hon trodde Martin skulle träna... 


Verkar som att jag ska värdinna både fredag å lördag så nu gäller det att vässa hjärncellerna å komma på nått å bjuda på, inte bara en grej utan två.

Efterrätten är dock given, det är dags att damma av å inviga glassmaskinen jag fick i julklapp. :)



Jag blir knäpp.. Vad är det för dag i dag?

Måndag eller tisdag..?


I natt kom jag på ännu en anleding till varför jag aldrig skulle kunna jobba med ett sju-till-fyra-jobb. Jag behöver vila upp mej efter helgen. :) Det är alltid så mycket på schemat på lördag å söndagar att i stället för att va utvilad efter helgen så är man ju helt matt... :)

Säkert fler som känner så(eller kanske till å med de flesta..?)

Kortare arbetsvecka..? Ja, tack! 


 
 
Ingen bild

Cesar

1 juli 2008 16:04

Ska genast ringa till Fredrik och berätta om pörontoppen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards