Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Förmiddagsbloggning...

Av Lisa - 16 juli 2008 10:40

Martin är hos frissan å Viggo sover så jag kostar på mej att sitta här en stund.

Var tvungen att sätta på datorn å kolla om inlägget jag skrev i går kväll hade publicerats, det hade det, puh! :) 

I dag sov jag till halv nio. :) Viggo å Martin gick upp en timme tidigare å körde till Coop men jag fick som sagt  ligga kvar. :)


Det slog mer precis att jag troligtvis måste raffsa fram en handväska. :) Har ju allt jag behöver i skötväskan numera så det var ett tag sen jag använde nån annan väska. har aldrig varit ett större fan av handväskor alls faktiskt, de tederar att bli så tunga, fattar inte hur mycket jag lastar på mej. Men i kväll finns det nog inte mycket val, måste ju ha plånboken med mej, å den får inte

plats i fickan, då den är av modell större... Fick ju inte mindre än två underbara väskor i julkapp, så en av dem blir det troligtvis.


Märkligt hur ett barn kan vända upp å ner på så mycket, å hur mycket som förändras. Jag vidhåller dock att jag fortfarande är jag(eller?!) men jag tänker dela med mej av två insikter.


För det första tar jag tillbaka allt jag nånsin har sagt å tänkt om att amma enligt mej för stora barn. Kommer hamna där själv om det fortsätter.. SOm Liz skrev, vad gör man?! Svaret på den frågan är ganska enkel, man gör vad som helst för sina barn! Den känsla har jag haft sen jag såg Viggo första gången å den bara växer.


För det andra har jag alltid menat att det är bättre och separera om kärleken tar slut, heller två glada ensamma föräldrar än två bittra. Det tycker jag fortfarande men jag förstår nu varför man stannar för barnen skull, eller kanske för sin egen..? Drömde i natt att vi hade gått i från varandra å att Viggo bodde med Martin. Hemska tanke...All credit till er som inte får/kan träffa era barn så ofta som ni önskar...!


Nu kom Martin hem, han hade shoppat loss på Hemma-butiken. En ny stekpanna i mindre format i Jamie Oliver(som kostade en halv förmögenhet) å en grönsakskniv i OBH Nordica. :) Alltid trevligt! 

Han gick ut direkt för att klippa gräset. Själv ska jag lägga in lite tvätt å försöka plocka lite innan Viggo vaknar...


Ha en bra dag! 

 
 
Johanna

Johanna

16 juli 2008 19:43

Jag är attans dålig på att skriva kommentarer, men jag läser faktiskt din blogg så gott som varje dag. Kul att följa er lilla familj. Har gjort det sen innan Viggo föddes. =)

Hoppas du får en trevlig kväll med Uggla!

//Johanna!

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

t

16 juli 2008 20:43

Förstår hur du tänker.men ändå inte.
Jag vill lära mina barn om livet.
Om kärleken.jag vill INTE att mina barn ska växa upp och lära sig att nöja sig med det dom får el har.
För dom ska vara älskade och bli behandlade med respekt.
Dom ska också lära sig att älska och behandla sin partner med respekt.
Det kan man bara om man lever som man lär.
Därför skulle jag aldrig leva med min man om kärleken och passionen och glöden försvann!För det är livet för mig.
Och det är det minsta jag vill att dom ska få.
Detta säger jag trots två barn och mååånga år tillsammans med min älskling.
Vi ser lika på saken så vi är noga med att se varandra och älska varndra,jobba på relationen,inte ta något för givet.
Den dagen det(om det) blir annorlunda VET jag att jag kommer gå.
För mina barn är värda det och även jag.
Och att amma länge..jo det ÄR äckligt.
Man är inte snäll mot barnet om man inte kan lära det att det finns gränser.
Man älskar inte det mer för att man tillmötesgår deras viljor hela tiden.
Då blir det ett otacksamt och bortskämt barn;)
DET lär man sig med tiden med dom små.
Jag har ammat till sex månader.Sen är det stopp för min del.
Jag har börjat med flaskan.Några dagars bråk sne är det över.
Tror mer det handlar om förälderns lathet än barnets behov eg.
Mina barn har inte blivit otrygga el olyckliga för det.
Jag älskar mina barn över allt annat.
men kom ihåg att inte bli en curling förälder.
För det är eg inte kärlek.Det handlar om ett behov man fyller hos sig själv...
Nu menar inte jag att man måste sluta efter 6 månader:)
men att amma ett barn som är tex över året ÄR äckligt.
För man gör det för egen del.
Ett barn i västvärlden har INGET behov av det.
det är mamman som inte vill släppa taget..och som inte orkar ta itu med det.
Därför har jag problem med det!
Lycka till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards