Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Söndag.

Av Lisa - 7 juni 2009 09:15

Känns inte dugg bättre i dag.

Tyvärr.

Trots all oro i kroppen somnar jag så fort jag lägger huvudet på kudden.

Det är grymt ovanligt även i bra tider så det säger en hel del om i vilket skick jag är i.

Utmattad, besviken å prestationsångerst som är hel orimlig men ändå pallar gnaga så förbannat.


Jag kommer inte aldrig klara ett MVG i geriatrik å det retar mej nått så grymt.

Ynkligt kan tyckas, men jag va så nära!

Det lutar åt att min tjänst kommer ligga på en grund av 75 %, visst det borde jag vara tacksam för så som arbetsmarkanden ser ut. Men 75 % inom min sektor går å leva på, men inte mer. Jag som äntligen skulle tjäan egna pengar.

Jobbet oroar mer än lockar just nu. Tänk om jag har fel? Om jag inte är så bra på mitt jobb som jag vill tro?

Tänk om handleden inte pallar alls? Tänk om arbetskompisar vänder mej ryggen?


Hur ska jag hinna med familj, vänner å allt annat å samtidigt hinna unna mej egentid å träning?


Jag vet att ni är många därute som klarar vardagspusslet galant men jag har fått kalla fötter.

Hur ska det gå? En hel sommar fylld av jobb när kroppen skriker efter vila redan innan det har börjat?

Kan tyckas vara bagatell artade problem, men inte för mej.

Huvudet säger det, att jag duger med VG i betyg å att jobber kommer funka toppen bara jag följer mej själv.

Men i hjärtat? 

Där duger jag inte alls just nu.


Så vad gör man när man inte alls pallar med sej själv?

Sticker hem till mamma å pappa å gömmer sej!


Snart vänder det, vill jag i allafall tro. Är inte stark nog att slå tillbaka i dag heller.

Men i morron ska jag jobba, jaga rätt på chefen å säga att jag förtjänar 85% minst. Inte minst för hur hela min jobbsituation har hanterats!

Ha tålamod med me mej så länge, för detta är den helt ocensuerade versionen av ett vanligt  liv!


Martin, Viggo, Gustav, Stina, Mamma å Pappa. <3

Vad vore jag utan er?! :P


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards