Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2010

Av Lisa - 15 mars 2010 15:29

Sån där huvudvärk som bara treo biter på.

Treo- big NO NO när man är gravid.

Tre utvälta kaffekoppar inom loppet av tjugo minuter.

Ännu värre huvudvärk.


Nu: Viggos första tandläkar-besök. :)

Av Lisa - 14 mars 2010 21:50

I regel tänker jag "detta skulle jag bloggat om om jag varit vid datorn" säkert ett tiotal gånger om dagen.

I dag tror jag faktiskt inte tanken slagit mej en enda gång.

Märkligt?!

Kanske jag tappat suget tillfälligt nu igen, men det känns inte så lockande att blogga just nu...


Har i vilket fall som helst haft det fin fint på jobbet.

Ska till samma ställe i morron mellan sju å ett.

Sen hoppas vi att Therese är ledig när vi slutar så vi kan åka dit å leka på eftermiddagen. :)

Nu ska jag krypa ner i min sköna säng! :D

Gonatt!

Av Lisa - 14 mars 2010 11:28

Tror ni inte att Martin å Viggo var uppe ur sängen innan sju i dag med? :P

Jag masade mej upp strax efter. :D

Har hunnit med en hel massa redan.

Varit hos M å P å matat djuren å sen hos Emelie å Mats en sväng.

Viggo somnade innan lunchen i dag med, inte så konstigt när man envisas med att stiga upp så tidigt. :D


Jag ska snart slänga mej i duschen. Sen blir det jobb all night long.

Ska jobba min andra kväll nånsin på detta stället i hop med en vikarie som aldrig varit där tidigare.

Hur det ska gå återstår å se...

Sånt brukar lösa sej, men det känns ändå lite nervöst.


Solen strålar ute, tänk om våren är på väg nu? :)


Av Lisa - 13 mars 2010 21:48

Sådär.

Färdigjobbat.

En anigens frusterande i mellan åt, men över det hela taget, en bra kväll.

Har samma pass i morron.

Hoppas att nackstelheten å halsontet jag känner nu är väck när jag vaknar.

Ser nu precis att Anna kommade hem hela melodifestivalen.

Inte mitt första hands val. Inte alls. Men jag har som ni vet inte ens hört alla bidrag ens. :)

Anyway, nu ska jag sova.

Å jag kan lova att Martin åker på stryk om han uppmutrar till lek för klockan sju i morron bitti.   

Gonatt!

Av Lisa - 13 mars 2010 11:29

Såg två avsnitt av Leilas mat å sen påbörjade vi mitt senaste box-inköp Dexter(jo, man kan säga att jag samlar...).

Är duktigt imponerad. Såg första avsnittet innan vi började se Jalla, Jalla. 25 minuter efter det låg vi i sängen. :D

Trötta? Nejväl... :)


Viggo vaknade vid sex i dag.

Martin började babbla med honom å leka så då var det kört att få honom att somna om. :)

Pappan i familjen fick dock stå sitt kast å stiga up, medan jag låg kvar, hehe. :D

Steg upp vid halv ått å sen har dagen rullat på.

Varit på gympan med Pippi-tema dagen till ära.

Viggo som inte gjort så mycket mera än bara varit hemma de senaste tre dagarna var helt slutkörd å somnade i bilen. :D

Själv ska jag masa mej in i duschen å äta lite innan jobbet kallar vid ett.

Slutar halv tio så det blir direkt i säng. :)

Ha en bra lördag!

Av Lisa - 12 mars 2010 19:09

Vi har ätit våra pizzor å spelat ballongspelet, läst böcker å nu ska Viggo sova.

Vi andra två hamnar väl i soffan framför ett par avsnitt av Leilas mat.

Såg att Jalla Jalla var på tv1000 Nordic vid nio. Gillar den skarpt. :)

Får se om vi ens är vakna då.


Jobbar kvällen i morron så det blir lördagsfrukost å gympa med grabbarna innan jag beger mej.


Natti, natti!

Av Lisa - 12 mars 2010 12:00

Jaha.

Då var vi halvvägs inne i den här dagen också.

Vi steg upp vid halv nio.

Viggo har sovit betydligt bättre i natt, men jag är ganska mör då jag haft en pojke liggandes som en kloss jämte/på mej största delen av natten.

Men bara det är någorlunda lungt så kan det kvitta.

Viggo hade 39,5 i går kväll vid tio, men i dag är han frisk(?!).

Konstigt detta med feber, är den tillbaka i kväll igen ska jag åtminstone ringa 1177 å kolla vad de anser om det hela...


Jag hade svårt å somna i går.

Låg å funderade på det här med jobb under sommaren.

Helst av allt hade jag nog velat jobba så nära bebisens ankomst som möjligt.

Det går såklart inte hur länge som helst, rent fysiskt.

Vill inte vara en börda för mina kollegor, men jag älskar mitt jobb som ni vet. :D

Det ända som skulle göra det värt å låta bli är såklart Viggo.

Att spendera så mycket tid som möjligt med honom innan syskonet kommer känns viktigt. Fast samtidigt. Jag känner mej själv, å jag blir en bättre mamma åt Viggo om jag får komma i väg å jobba i mellan åt.

Konstigt kanske, men sån är jag.

I vilket fall som helst ska jag kolla med chefen där jag var förra sommaren å se om hon har vik. kvar. Första semesterperioden kan jag satsa på i allafall.

Har okejat med personalansvarig precis så jag ska bar bli färdig till att ringa med. :D


I dag har vi faktiskt varit ute en runda. Gick till konsum å köpte frimärken å postade inbjudningarna.

Det började regna på hemvägen, men var skönt ändå.

Nu sover Viggo. När han vaknat blir det lunch för hans del sen en runda till Coop.

Missade att vi behövde kaffefilter i går å sen kom jag på att vi skulle ha hemmagjord pizza i kväll å behöver därför ost å jäst med. :D

Jag är banne mej alltid där å ränner. :)


Hoppas ni har en bra fredag, å trevlig helg! :)

Av Lisa - 11 mars 2010 19:06

Tycker denna dagen har gått ovanligt fort.

Kan kanske bero på att vi hade sovmorron. :D

Vi har i allafall handlat på Coop. Till Viggos stora glädje.

Han hade tjatat om det sen i går nämligen. :)

I dag har febern hållt sej borta. Fast riktigt i form är det synd å påstå att han är min lille kille.

Han var så trött nu i kväll. Blev ingen middags-lur i dag.

Han var ju fortfarande pigg vid tolv. :)

Tröttheten kickade dock in sen framåt eftermiddagen å då var det för sent.

Hoppas verkligen vi får sova i natt...


Emelie har hållt oss sällskap hela dagen å i kväll har m å p varit här å sagt hejdå. :)

Hur man kan vilja åka till fjällen efter den här vintern kan jag dock inte förstå. :)


En ledig dag kvar. Så i morron hoppas jag på sol så vi kan komma ut lite. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards