Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Nu är det nära. :)

Av Lisa - 5 september 2010 19:11

I dag är det alltså bara en vecka kvar tills den dagen det är tänkt att jag ska föda barn för andra gången.(plus/minus ett par dagar/veckor förståss).

Jag ska ärligt erkänna att jag börjar bli lite nervös. Inte över själva förlossningen, på den punkten är det snarare tvärtom.

Jag ser fram emot just detta.

Att föda Viggo är det absolut häftigaste jag har gjort, å kalla mej galen, men denna gången hoppas jag på å slippa bedövning helt å hållet.

Näää, så jävla präktig är jag inte att jag tror jag kommer klara det, men det är min vision i allafall. :P

Mest för att det gick som det gick med ryggbedövningen sist, den gjorde mer skada än nytta ju. :)


Åter till saken, nervösheten var det.

Jag är livrädd för BB, vistelsen där när Viggo var nyfödd var en mardröm från början tillslut.

Å jag är dessutom helt övertygad om att mycket som hände de där första dygen satte ribban för de fem första månaderna i Viggos liv när jag var ett vrak.

Denna gången vet jag förvisso bättre, men till BB, dit vill jag bara inte!

Jag önskar å hoppas för allt i världen att allt ska flyta på smidigt så vi får skynda oss hem.

Jag känner mej själv å vet att det kommer vara det bästa för alla parter.

Måste vi stanna av någon anleding så måste vi, men jag tänker göra allt som står i min makt för att komma hem, fortare än kvickt! :)



Två å ett halvt år sedan.   

Å att vi snart ska få uppleva denna lycka igen?!

Magiskt. :)

 

 
 
Ingen bild

Emelie

5 september 2010 19:28

Ja vilken lycka. Vi stannade bara 1 natt på BB. Vi var ganska tjatiga så är bara allt som det ska med den lill* så kommer ni nog hem ganska snabbt!

Lisa

5 september 2010 19:55

Det får vi hoppas på. :D
Denna gången vill man ju hem till Viggo med. :)

 
Bettan

Bettan

5 september 2010 20:10

Åh, det är så spännande! Det ska bli så kul att få veta vad som gömmer sig därinne!
Vad fort det har gått sen du skrev första gången på bloggen att du var gravid. Det kanske inte känns lika fort för dig iofs :P
Kram, kram!

http://bettan82.blogspot.com

Lisa

5 september 2010 20:17

Jag måste säga att jag med tycker tiden har rusat förbi. :D
Visst, jag har pylat å gnällt, men ändå. :D
Snart vet vi. :)

 
Ingen bild

Rebecca Holmgren

5 september 2010 20:11

Detta kommer ju gå super.
Jag födde alla 3 utan bedövning=)
Ont som fan gör det men vilken lycka dessa barn ger oss..
Hoppas att ni får en liten flicka.
lycka till med allt

Lisa

5 september 2010 20:18

Spännande. :)
Hade du lustgas, för det vägrar jag? :D
Tack så mycket. :)

 
Ingen bild

jennifer

5 september 2010 21:11

Ååååh så härligt och spännande, det finns ju inget häftigare än att föda barn...lycka till Lisa och Martin!

Lisa

5 september 2010 21:25

Tack. :D

 
Ingen bild

Emelie

5 september 2010 21:20

Helt seriöst, här sitter jag på jobbet och gråter =) Har nog aldrig innan läst om när Viggo föddes och tiden på BB.. Visst har du berättad en del, men herregud.. Jag lovar o svär att jag kör upp och kidnappar ut er från BB! Som vanligt: Lööv till Er familjen Arvidsson

Lisa

5 september 2010 21:25

Söt du är!

 
Ingen bild

Rebecca Holmgren

6 september 2010 13:37

Jag hade lustgas med Oskar men inte med de andra.
Har väldigt snabba förlossningar.
På 3 barn har det tagit sammanlagt 4 timmar o 25min=)
Så man hinner inte med så mycket!

Lisa

6 september 2010 14:24

Ha, ha. :D Då är du gjord för å föda barn med andra ord. :D
Hoppas allt är bra med er annars. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards