Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Lisa - 19 september 2010 20:36

Nä, i dag blir det nog inte nått valvakande för min del.

Även fast det skulle kunna bli ganska spännande.

Jag tänker lägga mej i god tid.

Om inte nån av mina söner vill annorlunda vill säga. ;)

För första kvällen på länge känner jag mej ganska sliten i dag.

Pigg men ändå trött..?! :)


Håkan har som sagt varit här i eftermiddag.

Trevligt.

Vi har ätit hämtmat å barnen har badat.

Viggo i badkaret å Leo i sin balja.

Hade förväntat mej att Leo skulle bli arg, fick såklart väcka honom nämligen, men i cke, han njöt av sitt bad.

   

Mina fina badpojkar.   


I morron ska vi till Öppna förskolan. :)

Tror både jag å Viggo har saknat det under den vecka vi inte varit där. :)

Leo ska följa med oss dit. Martin lämnar vi hemma. :)

Även detta är en enorm skillnad nu med andra barnet, jag vågar göra saker. Amma in public, vad är det med det liksom? :)

Visst, jag föredrar att slippa blotta mej, men det stör mej inte så fruktansvärt som det gjorde när Viggo var nyfödd. ;)


Nä, lite slösurf nu, sen lägger jag mej...

Av Lisa - 19 september 2010 16:26

Har haft en trevlig söndag hittills. :D

Tog en promenad till vår val-lokal.

Så himla skönt att kunna röra sej hyfsat normalt igen. :)

Röstade, blev Miljöpartiet i kommunal å riksdagsvalen å vänstern i landstingsvalet. :)

På vägen hem gick vi inom Mamma som var hemma själv å lekt lite. :D

Kom hem vid två. Var där ne bra stund alltså, vi ville ju hälsa på lilla pappa med som kom hem vid ett. :)

Väl hemma har jag dammat hela övervånigen å fått Expidit-hyllorna på plats i vardagsrummet. :)

Håkan å Martin ska flytta ut hallbyråerna dit de hör hemma sen med så kanske det kan kännas lite mindre uppställt här.

Har dock de omonterade innedörrarna i vardagsrummet som stör det hela.

Kanske, kanske de kommer på plats nästa helg...? :P


Leo sover,som vanligt. :) I går var han såklart vaken vid halv elva när vi ville lägga oss.

Hoppas vi kan slippa det i dag. Så synd å lägga honom då ju, när han sover så mycket som han gör.

I kväll är det dock bad som gäller å då lär han garanterat va vaken. :P

Martin, Håkan å Viggo är i stan å hämtar mat.

Är hungrig som tusan så det ska bli gott. :D


Å nä, igen söndagsångerst. Martin ska ju va hemma en hel vecka till med oss. :D

Av Lisa - 19 september 2010 09:11

Söndagmorron.

Familjen Arvidsson håller på å förbereder sej för en promenad till val-lokalen.

Här ska vi utnyttja våra demokratiska rättigheter.

Jag har besämt hur jag ska rösta å jag hoppas innerligt på regeringsskifte å på att SD inte lyckas knipa riksdagsplatser.


Resten av dagen hoppas jag spendera med å städa å få ordning i vardagsrummet.

Å så vill jag såklart mysa så mycket som möjligt med mina grabbar.

Framåt eftermiddagen kommer Håkan med pizza så jag ska baka nått gott å ha till kaffet med. :)


Dags å byta kläder då.

Det ser kallt ut ute... :)

Hösten är ett faktum, i allafall hos oss. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards