Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Pengar är fult!

Av Lisa - 15 april 2011 08:10

Japp, jag vet att det är grymt fult att prata om pengar i det här landet, men nu tänker jag göra det ändå.

När jag jobbar tjänar jag ungefär 14000 innan skatt.

En bra månad innebär det ungefär 12000 ut.

Det är skamligt lite, å alla undersköterskor(i allafall de som sköter sitt jobb. :D) är värda minst femtusen mer å alla som vill jobba heltid borde få chansen till det, men det är inget jag kan råda över. :)


Nu när jag är hemma har jag lite mer än hälften, runt sju alltså.

Jag tar fem föräldradagar för jag vill spara dem så mycket som jag kan.

Jag är allt annat än välbetald å har då rakt inte valt yrke efter pengarna, men jag har heller inte valt det för jag inte kunnat bli nått annat utan för att jag faktiskt älskar det.

Nu väljer jag att inte snåla, utan leva för mina pengar(eller ja, äta för dem i allafall. :D) men jag är värligt beroende av Martin rent ekonomisk å hade det hänt något med vår relation skilsmässa eller dödsfall hade jag varit oerhört utsatt.

Martin är målare som ni vet, inget välbetalt yrke det heller, men vi har ändå haft tur.

Fått lånat pengar till vårt hus å fått möjlighet till allt det där vi önskar för våra barn å för vårt liv tillsammans.

Om vi hittat huset i dag, då är det inte alls säkert att vi givits samma chans, å det är jag tacksam för.


Nu var det egentligen inte mina egna pengar jag tänkte skriva om.

Men det blev så, å jag står för min inkomst å att jag i mellan åt känner mej både fattig å lite som "underklass"  å gärna hade spenderat ännu mer pengar än vad jag redan gör så är jag ändå nöjd med hur mitt liv ser ut.

Mer pengar vill nog de flesta ha, oavsett inkomst.

Å det jag mest av allt ville framför är att det finns de som har det MYCKET VÄRRE.

Så köp majblommor nu för tusan, det har ju till å med jag råd med. :P


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards