Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Här har vi förmiddag. :P

Av Lisa - 18 april 2011 08:01

Sedär.

Då sover Leo igen. :)

Han har dock inte varit gällig för fem öre, bara sitt vanliga överlyckliga jag. :)

Jag brukar ju tjata om att Viggo behöver sova längre om mornarna, å i dag verkade han tycka det själv också för när han ätit upp sin frukost sprang han in till sängen å somnade. :)

Nu sova han ju förvisso max i en kvart, men det har aldrig ens hänt i en minut innan så i dag måste han varit dödstrött. :)

Han är fortfarande lite sliten å ligger i sängen å kollar på Små Einsteins. :)


Jag har bestämt mej för att förvalta vårt kristna arv i dag å faktiskt ta med mina barn till kyrkan. :)

Skulle gissa på att gudstjänsten(som är anpassad efter barnen) kommer handla om påsken å oavsett om man tror på det eller ej så är det ju pga. bibeln, kyrkan å dess berättelser som vi firar påsk från början så...

Å hur otroende jag än må vara så tycker jag allt som oftast att kyrkan är lite småmysig, i allafall vid högtidsdagarna...


På tal om påsk har jag precis kommit på att jag hade velat ge Leo en spargris i sitt ägg då godis inte riktigt känns som ett alternativ för honom.

Helst av allt en sånhär fin från Jabadabado.

De å en massa annat fint finns på en av mina favvo-sidor,   men jag undrar om jag hinner få den innan helgen..?

Nån som vet om vi har en Jabadabado-återförsäljare i stan?

Jag måste nämligen leta mej in dit å inhandla presenter till födelsedagsbarnen vi ska träffa på söndag med. :)

På torsdag ska vi till banken å skriva om lånen å tänkte då passa på å handla detta då. :)

Jag har förresten även fått efterrättsansvar på påskafton, har mina funderingar, men har inte bestämt mej vad det blir.

Kanske citronpaj, eller chokladtårta eller nått helt annat. :)



Är det nån av er därute som är duktiga på det här med trädgård?

Jag har planterat smultronfrön inne, de ska stå mörkt till dess de börjat gro.

Jag undrar dock om det är nån som vet om de ska stå mörk å kallt, eller mörkt å varmt? Å hur lång tid ska man ge dem på sej att gro innan man ger upp?











(när jag ändå är på G med frågandet, är det nån som vet vad det kostar å kemtvätta en ganska stor matta? :P)



Det verkar bli fint väder i dag också.

Solen skiner just nu för fullt. :)

Vi ska gå upp till byn tänkte jag å har redan bäddat ner Leo ute i vagnen.

Hoppas vi kan va ute i eftermiddag, gå till lekplatsen å sånt kul. :)


I kväll MÅSTE jag färga mitt hår.

Har haft själva färgen hemma hur länge som helst, men inte blivit färdig till å slänga den i huvet å ligger därför inne med en utväxt som inte är av denna värld! :)


Så.

Dags å göra lite nytta till innan vi ska gå!

Hej på er!

  

  

 
 
Ingen bild

Lizette

18 april 2011 13:04

kemtvätt är inte billigt. skumtvätt kanske kunde va ett alternativ. Det gjorde jag på en hel stor matta full av julmustfläckar och den blev jäkla ren.

Lisa

18 april 2011 13:19

Hur, hur? :D

 
Emma

Emma

18 april 2011 19:38

jabadabado har de på miljö och den där på ronnebygatan har med en del kanske heter den interiör? eller något helt annat. presenten hade något liknande förut...

http://livetsom.bloggagratis.se

Lisa

18 april 2011 20:35

Då ska jag kolla där också. :)

 
Hanna

Hanna

19 april 2011 09:27

Jabadabado har vi t.o.m här i lilla Bromölla =D
Vart på intredningsaffären Mairo här?
Kan ju säga att där hittar man mer än en sak man vill ha, haha..
Har även lite saker på Rosens blommor.

http://vartlillaliv.blogspot.com

Lisa

19 april 2011 09:46

Låter livsfarligt. :D
Jag är ute efter en spargris som sagt, men fråga är om jag hinner köra till Bromölla med innan fredag? :D Tack för tipset. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards