Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Solen skiner. :)

Av Lisa - 19 april 2011 09:03

I dag fyller min facebook ett år! :)

Å i morron fyller bloggen(håll i er nu) fyra år! :D

Det är fortfarande lika kul å jag kommer inte sluta på mycket länge, om ens nån gång. :)




Leo vaknade 4.30 i morse.

Jag masade mej upp å gjorde välling men hade inga större förhoppningar å var beredd att stiga upp.

Tro det eller ej men den lilla busfisen somnade om å sov ända till sju..!? :)

Han kan om han vill alltså. :P

Typsikt nog hade Viggo nån form av psykbryt när Martin steg upp vid fem.

Han ville följa med pappa till jobbet å blev helt knäckt när han inte kunde göra så...

Han lugnade sej någorlunda, men bökade runt å klättrade på mej å hade sej så nån vidare extra sömn blev det inte precis.

Men det kvittar, vi låg i allafall kvar i sängen till halv sju.:D

Så skönt var det! :D

Hoppas jag är piggare i kväll så jag får nån reda i mina matplaner inför påskmiddagen å inför söndag när Jajja å co kommer. :)


Nu sover Leo å jag å Viggo laddar inför dagen med lite sängmys till. :)

Vid elva ska vi befinna oss i Tostarp å det verkar som om att vi skulle kunna sitta ute. :)

Klockan tre ska Viggo vara hos tandläkaren, å i dag tänker jag då rakt inte glömma bort det. :D


Å vad det är härligt med vår å att få va hemma med sina små kärlekar.   



Ha en bra dag!

 
 
Emmy

Emmy

19 april 2011 21:13

Grattis! Och grattis! Men 4 år... Jisses, jag är imponerad!

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

19 april 2011 21:35

Fyra år är helt galet, å fatta vad som hänt under dessa år, två barn, ett hus, bröllop å nu senast eget jobb. :D
Jag har verkligen allt, med å motgångar dokumenterat. :)

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

19 april 2011 21:20

Vi svarade på din fråga om lamm och lergryta hos oss, men vi tänkte slänga in ett svar här också.
Vi kan ju bara skriva hur vi känner, sen vad du tycker är frågan:)
Vi har köpt båda våra (ja vi har två, en till fisk och en till övrigt) grytor nya, så visst tycker vi det är värt priset. Vi använder lergryta ganska ofta, det är fettsnålt (om man nu tänker på sånt) smakerna bevaras otroligt mycket och det är ett enkelt sätt att kocka på. Maten sköter ju sej själv i ugnen och det passar oss bra. Minns inte vad våra grytor kostade, men runt ett par hundralappar kanske...
Vad gäller lammkött så är det nog enklast och bäst om man är nybörjare att marinera och grilla lammkotletter eller en lammfilé. Stek är absolut inget svårt det heller, men det är kanske lite onödigt med en hel stek om det visar sej att det inte är er smak.
Vitlök och rosmarin är väldigt goda vänner till lammet, liksom rött vin och timjan som passar i en lammmarinad.
Fråga gärna om det är mer du vill veta, vi svarar så gott vi kan:)

http://martenssonskok.blogspot.com

Lisa

19 april 2011 21:39

Åååå tack för de tipsen! :D
Mat som sköter sej själv i ugnen utan att det blir tråkigt är verkligen nått jag efterlyser då tid att stå vid spisen är en bristvara här just nu. :)
En tillbaka-på-skatten-investering till mej själv, kanske..? :D
Jag ska testa lamm, helt klart kanske redan till helgen. :)

 
Ingen bild

Emilie

19 april 2011 21:20

Grattis bloggen!! Såg att du efterlyste spargrisen från jabbadabbadoo såg faktiskt den på Miljö i förra veckan. Glad påsk!

Lisa

19 april 2011 21:34

Jippi, nu när du säger det har de nu till å med haft den i fönstret. :)
Glad påsk till er också! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards