Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Kalasmat.

Av Lisa - 8 september 2011 10:10

Planen är att vi ska servera tre olika sorters sallad på lördagens kalas.

Pappa hjälper mej å fixar en med cous-cous(eller nått ditåt) å kyckling å så skulle han göra en kall sås som passar till.

Jag ska då få till två sorter.

Planen just nu är att göra en asien-inspirerad å en med italiensk tema.


I den italienska salladen tänker jag pastahjul, soltorkade tomater, mozarella, oliver å lufttorkad skinka å så lite ruccola kanske å rödlök.

Som dressing till bir det nån form av basilikabaserad med olja tror jag just nu.

Det låter helt okej va?


I den asiatiska salladen hade jag tänkt mej risnudlar som bas å en yoghurtsås med sweetchili till, men sen då..?

Kanske stora räkor som fått ligga i marinad? Kan det va nått...? :)

Martin vill gärna ha ostkuber i å chiliost kan kanske platsa här tänker jag.


Till sallad å dressingar ska jag även servera focaccia(med ostfyllning) å surdegsbröd med russin(som egentligen inte passar super bra kanske)

Jag är tacksam för alla tips å idéer då det börja brinna lite i knutarna nu. :D


Tårtorna(vi blir ca 15 pers så jag göra två) är färdig i tanken, runda ljusa bottnar fyllda med ett lager dumelfluff å ett lager hallonmousse å sen täckt med vaniljkräm/grädde, vit marsipan å gröna rosor i marsipan.

Låter det okej tror ni?



Ni ska såklart få alla recepet, om det blir gott å när bilder finns på allt. :D


Mitt största bekymmer blir å hinna allt jag vill.

Kalaset börjar förvisso inte förrän tre, men tanken är att jag å Viggo ska gympa på förmiddagen också.

Bröden måste bakas samma dag med... :D

Får se hur det blir med den saken, det är ju allt städ å fix också som ska hinnas med... :)

 
 
Frida

Frida

8 september 2011 15:14

Till den italienska hade jag nog gjort en tunnare variant på Pesto, kanske späda med mer olja (har inte testat dock) eller blanda med naturell yoghurt eller nåt liknande. Tårtan låter fin!

http://fridala.blogspot.com

Lisa

8 september 2011 22:03

Precis min tanke. :D
Pesto creme fraiche blir himla gott till ugnsbakad grönsaker i allafall, det nått jag vet. :)

 
Ingen bild

Jajja

8 september 2011 18:45

Det låter jättegott!

Lisa

8 september 2011 22:02

Jag hoppas det...

 
Ingen bild

lizette

8 september 2011 18:45

jag bakar alltid ett lätt italenskt bröd som står på durumvete mjöl förpackningen. det innehåller soltorkade tomater, pressad vitlök, färsk basilika och olivolja. supergott och så enkelt.
ett tips är att köpa olja med med bailikasmak. finns på cirygross.

Lisa

8 september 2011 22:01

Låter spännande. :D Ska jag genast undersöka. :)
Tackar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards