Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Lisa - 26 juli 2013 23:36

En trevlig kväll med världens bästa grannar! :)

Av Lisa - 26 juli 2013 20:37

Jag har aldrig varit särskilt såld på kläderna från Polarn o pyret .

Mina barn har haft enstaka plagg som jag varit väldigt nöjd med(Leos rosa byxor å förra vinterns overaller tex.) men något större fan har jag aldrig blivit.

I år kan dock bli året det ändras, för när jag var i PoP-butiken i Nordstan förälskade jag mej i ett print med hundar på.

 

Sådär ful-snyggt å typiskt mej. :)

Mest av allt älskar jag tightsen å jag tror banne mej att Leo måste får ett par sådana med någon passande tshirt till. :)

 

     

 

Å även till Viggo kan jag tänka mej att införskaffa en tshirt eller två. :)

   

 

Bilderna är lånade från polarnopyret.se

 

Av Lisa - 26 juli 2013 20:24

Ja.

Cesar-potatissallad, sommarens nytillskott bland grilltillbehören å konkurrent till våra klassiska tillbehör. :)

Receptet hittade jag på Icas's grill-app(tips tips, mycket bra grejer!) men jag har anpassat det lite efter min smak. :D


Det här har jag i min.

Kokt å avsvalnad nypotatis(mägd efter personer som ska äta naturligtvis).

Romansallad(om det finns hemma)


Dressing(i höftade mått. :P)

2 dl creme fraiche

1 klick majonäs

1 pressad vitlöksklyfta

kapris efter smak

1 dl riven parmesan

salt, peppar å en skvätt citron.

Blandas.


Topping:

krutonger, parmesan


I orginal receptet är det även sardeller, men det gillar jag inte. :)


En riktig hit faktiskt, testa nästa gång ni ska grilla.

Passar både till kött å kyckling. :)

Av Lisa - 26 juli 2013 19:08

Grillad flankstek med chimicurri, Cesar-potatissallad, halloumi/tomatssallad å grillsås.


Å den sedvanliga middagskaosen såklart! :)
Nu kollar barnen på Scooby doo å vi andra tar tag i disken.
Å en efterlängtad dusch efter det.
Jösses så varmt det är...! :)

Av Lisa - 26 juli 2013 17:01

 

Kantarell-soppa med vitlöksbröd! :)

Av Lisa - 26 juli 2013 13:47

   

Myser i trädgården.


Körde hem från stranden när Stina skulle till jobbet.


Känns helt okej med en lugn eftermiddag hemma.

Vi ska äta kantarellsoppa å grilla flankstek med diverse smarriga tillbehör å jag tror det blir efterrätt också. :D


Letar efter godsaker på matsajterna i detta nu, medan Leo leker med duplo å de andra två är på en liten ärende-tur. :)


En veckas semster återstår, å vi fortsätter i njutningens tecken. :D

Av Lisa - 26 juli 2013 13:23

Finns det nått godare än en solvarm tomat? ;)

Av Lisa - 26 juli 2013 10:54

Långasjön! :)
Har simmat en runda(motionerat? In my dreams..!) å ska snarast joina gänget å bygga vattenbanor! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards