Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2014

Av Lisa - 13 maj 2014 07:07

Daglig verksamhet i dag.
Innebär vanliga kläder å allt det roligaste med mitt yrke, hela dagen! :)

Här kom barnen upp innan klockorna ringde i dag.
Viggo ska som sagt till förskolan å Leo till farmor, å har vi tur är han frisk när jag hämtar honom i eftermiddag.
Min tanke är nämligen att vi måste försöka oss på att handla hem lite till veckans middag också, men vi får se vad som orkas med.

I vilket fall.
Tisdag i dag.
Hej å hå.
Kämpa på.
:)

Av Lisa - 12 maj 2014 22:10

Tittar mest inom för å säga gonatt här.
Är ganska matt trots att jag egentligen inte gjort något alls i dag.
Leo sover nu men har vaknat å varit febrig igen. :(
Stackars liten. Det är så hemskt när de är dåliga. <3

I morron ska dock både jag å Martin jobba ändå.
Viggo åker en sväng till dagis medan Leo'n får spendera sin dag hos farmor.
Hoppas det ska gå bra.

Viggo hade tyckt mycket om cirkusen å var jätteglad när han kom hem. :)
Kul, för han har faktiskt aldrig varit på cirkus innan men undrat ett tag vad det egentligen innebär.
Synd att Leo missade det, men det kommer kanske en ny chans snart. :)

Vi hörs i morron!
Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 12 maj 2014 19:14

Matspaningar.
:)

Just nu letar jag efter god picknick mat att ta med till Öland på lördag. :)

Har ni några kuliga tips?
Är ganska sugen på att premiärgrilla i vår lilla hink, men vi får se hur de andra tänker. :)

Av Lisa - 12 maj 2014 14:13

Fem veckor kvar till semestern.
Har jag sagt att jag längtar? :)

Leo'n bad om gosedjur innan han däckade.
Storebror fixade. :)
Nu är sjuklingen vaken igen, men fortfarande febrig å trött. <3

Dagens lunch.
Omelettrulle med krabbröra! :)

Jag känner mej smått rastlös men roar mej med att smida planer för lite allt möjligt. :)
Middagar, inköp å en liten trip till Kalmar. :)
Förhoppningsvis får jag chansen till lite träning senare för å råda bot på rastlösheten lite grann. :)

Det blir cirkus för Viggo här i kväll men tyvärr är det inte aktuellt för Leo.
:(
Stackarn.

Nu ska jag övertala mina barn att vi ska kolla på nått bättre än Hämnarna. :P
Hej på en stund! ;)

Av Lisa - 12 maj 2014 13:20

Dags för vecko-matsedel igen.
Jag är taggad. :P
Vad ska ni äta denna veckan?

Av Lisa - 12 maj 2014 11:41

Jag sa ju att jag med skulle ta det lugnt i dag.
Å hur gör man det på bästa vis?
Jo genom å bläddra i kokböcker å skriva ner vad som ska testats framöver. :)

Av Lisa - 12 maj 2014 10:46

Doftljus, kaffe å en katt i knät! :)
I dag blir det en lugn dag i det arvidssonska hemmet.
Förklaringen till Leos extremt gnälliga humör i helgen stavas nämligen f-e-b-e-r.
Den lilla stackarn ligger nerbäddad å frossar med 38,7 i temp å gråter för att han missar cirkusen i kväll. :(
Stackars liten, hoppas han kan somna en stund å vakna lite piggare.

Viggo visar sin absolut bästa storebror-sida.
Han har hämtat vatten å fyllt vår säng med gosedjur till Leo.
Han peppar den medicin-skraja brorsan till å ta sin alvedon både genom å utlova belöningar å säga att han är duktig. <3

Nu finns det väl inte precis något tillfälle där det är bra timeing med sjuka barn, men just denna veckan var väldigt olyckligt.
Jag känner mej(såklart) hyperstressad men det ska nog ordna sej.
Har vi tur är febern borta redan i kväll.

Under tiden fokuserar vi på den positiva aspekten av del hela, nämligen att vi inte kan stimma i väg på något utan måste vila, allihopa, även jag! :)

Vi hörs lite senare!
Kram å hej så länge!

Av Lisa - 11 maj 2014 21:49

Färdigjobbad i det närmaste redo för sängen.
Är trött, men nöjd med min jobbhelg å väldigt glad att jag är ledig i morron. :)

Vi har inte en enda plan faktiskt, men det dyker det nog upp. :)

Nu säger jag inte mycket mer än gonatt!
Vi hörs i morron. :D

Jobb · Lisa · Vardag

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards