Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2015

Av Lisa - 25 april 2015 07:43

Här är vi uppe å i full gång redan.
Eller ja, jag försöker ta en lugn kopp kaffe innan frukost, men det går sådär.

Det är strax dags för frukost å sen ska jag hugga in på städningen! :)
Ville mest bara säga gomorron! :)

Innan jag avslutar undrar jag om någon vet var jag får tag på den hör kryddan?
(Å ölkorven från samma märke?)

Har hittills bara letat på Ica, men ni som handlar på andra ställen får gärna hålla ögonen öppna. :)

Av Lisa - 24 april 2015 22:26

Nähäe hörrni.
Nu får det nog va bra. :)

Vi har ätit fondue som ni vet, myst loss i soffan en stund, lagt barn å förlorat(jag då alltså) i monopol.

Nu ropar sängen galet högt här å i morron ser vi fram emot en hel massa trevligt.

Lite träning för mej å Viggo, storstädning av huset å sen grill på kvällen med syskonen. :)

Sov så gott nu.
Det ska jag göra! :)

Av Lisa - 24 april 2015 18:37

Fredagsmys!!! :)

Fondue it is! :)

Av Lisa - 24 april 2015 15:37

En styrkande latte i handen som uppladdning inför att handla när Martin kommer.
Är faktiskt inte alls sugen å ångrar lite att jag inte bet i det sura äpplet å tog med barnen till Ica direkt när jag hämtade...

Är ganska så fredagstrött, men det ska nog ordna upp sej efter en stunds vila ute i solen eller vad tror ni? :P
Frisk luft är alltid bra. :)

I kväll ska vi ju då äta fondue å bara fredagsmysa. :)
Å förståss njuta av tanken på att vi har en helg framför oss. :)

Trevlig helg på er.
Vi hörs sen förståss! :)

Av Lisa - 24 april 2015 07:01

Vi är i väldigt god fas med tiden här denna morron! :)

Det kan mycket väl bli stress på slutet(om någon bara har fula jackor eller så. :P) men nu njuter jag av en sittande kopp kaffe innan vi drar i gång racet här. :)

Fredag igen.
Å löning dessutom.
Det har varit en extremt lång månad så jag är tacksam för att för första gången sen i oktober eller så få en full lön, med höjning dessutom.
Inga fantasisummor precis, men bra mycket mer än när jag vabbat. ;)

Har lovat Leo fondue i kväll så det ska vi ordna till fredagsmyset. ;)

Ha en bra dag hörrni, så hörs vi sen! :)

Av Lisa - 23 april 2015 20:57

Jag vägde mej i dag hörrni.
Ingen vacker syn precis men ganska väntat efter ryggskott å ofrivillig träningspaus å en vääääldigt liberal kosthållning.

Jag är inte på några vägar i närheten av mitt tidigare frosseri, men på helgerna är det väldigt mycket hejsan svejsan med med maten just nu.
Under veckorna är det betydligt mer ordning, men jag måste skärpa till mej lite ändå för jag är en bra bit över trivselvikten.
Å trivas, det vill jag.
Så.
Lite mer träning å bättre mat framöver.
Skärpning som sagt! :)

Torsdagen går mot sitt slut här å jag är ganska glad att det är fredag i morron. As always. :P

I kväll har jag å mina något stumma ben varit på cirkelträning.
Det gick hyfsat, trots att jag åt middag typ en sekund innan jag körde. :)

Det ska tydligen bli lite sämre väder i helgen(det har ju varit ganska fint här i veckan, om än stormvindar!) men vi ska nog klara oss ändå. :)
Gustav kommer bland annat, å så har vi planer på storstädning å sånt som man måste å det blir lite lättare om man inte längtar ut. :)

Nu ska jag äta lite å kolla på hockey(riktigt spännande ju!).
Kram å gonatt!

Av Lisa - 23 april 2015 16:20

En pallkrage till är klar.

Lite gjord å fix sen kan det nig bli toppen! :)

Av Lisa - 23 april 2015 10:48

Denna förmiddagen har vi bara spenderat hemma.

Helt okej å skönt det med! :)

Nu är det dock dags att köra å lämna Leo en liten stund på förskolan.
Martin kommer som sagt tidigare så det blir en riktigt kort dag för den lille mannen i dag. :)

Jag ska bara sitta å lyssna hela eftermiddagen jag.
Vi hörs senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards