Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2015

Av Lisa - 26 april 2015 19:09

Kolla kolla! :)

En ny träningsväska som M å P hittat på Kosta outlet(jo de lyxarna har varit i stugan i helgen..!) å köpt med hem till mej! :)

Äntligen slipper jag skämmas över min trasiga gamla väska på gymmet. :)

Av Lisa - 26 april 2015 15:46

Klassisk söndags middag på G! :)

Slottsstek. :)

Vi har hunnit med en hel del här i dag.
En runda till jem&fix, en löprunda å en hel massa trädgårdsfix.

Martin har lagt sten runt "blåbärs-rabatten" å så är vi halvvägs med pallkragarna.

Lite mer jord i den vänstra å sen en hel massa täckbark att lägga runt i kring sen är vi nöjda.

Mitt nästa projekt är altan plus uteplats.
Som SKA blir representabel denna sommaren! :)

Av Lisa - 26 april 2015 13:56

Visst.
Jag kan springa två varv på slingan men jag känner mej själv å vet att min hjärna hade ropat: "du behöver inte. spring hem i stället!" efter första varvet.
Därför siktade jag in mej på att hitta en runda i dag som var 3 km å där det inte fanns någon chans till genvägar.

Jag vill nästan påstå att jag lyckades. :P
2.98 km klockade jag runkeeper på å det får duga.
Nu ska jag nöta in denna rundan tänker jag å se om jag kan förbättra tiden å sen på sikt utöka distansmålet! :)

För att egentligen hata att springa måste jag säga att jag kommit en bra bit på väg. :)

Av Lisa - 26 april 2015 08:45

Inga stora planer alls för dagen.
Å. Så. Skönt.

Det är lite disigt ute men solen skiner igenom så det känns inte hopplöst inför utevistelse. ;)

Jag tänker mej lite fix med de nya pallkragarna, en löprunda å söndagsmiddag(om jag hittar det jag söker i den överfulla frysen! :P)i hop med Gustav.
Å i kväll ska det bli spännande att se det nya gänget i mästarnas mästare. :)

Men först, en skvätt kaffe till i koppen å sen tillagning av den obligatoriska ägg å bacon-frukosten! :)

Av Lisa - 25 april 2015 22:42

Nu är jag rejält matt alltså.

Har som ni vet storstädat å sen ätit grill-middag i hop med syskonen å Daniel å Alva. :)

Vi hann spela lite kort med innan de begav sej hemåt i regnet.

Ska snart lägga mej men fastande lite i die Hard här(för dom har jag ju inte sett tusen gången..?! :P) så jag ligger på soffan en stund till. ;)

Gonatt på er.
Vi hörs i morron. ;)

Av Lisa - 25 april 2015 18:40

Så sjukt gott! :)
Spett med grönsaker, korv, fläskfilé å kyckling. :)

(Å faktiskt ingen potatis eller bröd.
Det är ju skärpning med kosten här. Även på helgerna.:D)

Såserna premiärar för denna säsongen, kokad bbq-sås å cheddar-jalapeños-sås å är så magiskt goda! :)

Jojjomen.
Vi blev mätta i dag också kan man säga.
:)

Av Lisa - 25 april 2015 16:04

Göta-petter(som Martin brukar säga! :P)vad gott det ska bli! :)

Av Lisa - 25 april 2015 11:46

Huset är skrubbat nerifrån å upp å nu vill jag påstå att vi har rättigheter att bara njuta för resten av helgen! :)

Ni vet ju vid det här laget att jag är galen i doftljus, men de kräver ju att man är hemma för att kunna njuta av.
Funderar lite på att testa på doftpinnar.
I källaren framför allt å sovrummet.

Nån som kan det här?
Som kan rekommendera några som är extra bra/luktar gott?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards