Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2015

Av Lisa - 29 november 2015 10:28

Vårt första ljus är tänt! ;)

Frukosten är intagen å jag sitter med kaffekoppen i högsta hugg å kollar på Nyhetsmorgon medan barnen leker med lego här jämte! ;)

Frågade dem vad de vill göra i dag å de var rörande överens om en enda grej; väggabadet.
Inte precis vad jag drömt om, men jag kan tänka mej en tur dit om jag får sitta en stund i bastun i lugn å ro. ;P
Ska kolla upp öppettiderna sen får vi se hur det blir. ;)


Ha en fin söndag.
Vi hörs såklart igen.
Kram på er! ;)

Av Lisa - 29 november 2015 09:09

En liten sovmorron(tur man kan sova nångång.) å nu er tur till Ica efter go-frukost! ;)

Gomorron på er.

Vi hörs mera sen! ;)

Av Lisa - 28 november 2015 18:19

Leo(å Stina) å stod för salladen! ;)

Jag gjorde såsen å Daniel lagade resten! ;)

Oxfilé, klyftpotatis, vitlökssmör, pepparsås å sallad! ;)

Martin han är disk-kungen han! ;)




Nu är sitter vi mätta å belåtna å laddar inför kvällens match i monopol. ;)

Skönt med helg är vad det är.
Som alltid! ;)

Av Lisa - 28 november 2015 15:31

Mina älskade polka-bockar fick komma fram i dag! ;)

Inredning å piff är inte min starkaste sida precis, men jag har ju ganska lång tid på mej att flytta runt å komplettera nu när ALLT julpynt är uppe(fyra bockar å två tomtar ungefär. :P)


Jag å Stina har tränat å sen varit på Ica en sväng å handlat till kvällens middag. ;)

Vi ska lördagsmysa med oxfilé å klyftpotatis å grönpepparsås, vitlökssmör å en stooooor sallad! ;)

Å så blir det förståss efterrätt.
En citronfromage som jag ska sätta i gång med nu! ;)

Hej så länge! ;)

Av Lisa - 28 november 2015 09:30

Nu har jag masat mej upp här.
Myser framför Nyhetsmorgon å dricker kardemumma-kaffe! ;)

Har tagit min första tablett i dag på morronen å hoppas invänjningsperioden ska gå smidigt å den positiva effekten ska kicka in fooort! ;)
(Att jag mest är livrädd för den där start-kraschen å att alla känslor ska bli avtrubbade kan vi prata om en annan dag..!)

Ni vet ju att jag brukar hylla www.apotea.se
Deras priser å snabba leveranstid.
Nu var det första gången jag beställde receptbelagd medicin men det gick lika smidigt det(med bank-id) å servicen kändes verkligen toppen när en handskriven lapp följde med medicinen. ;)

Det hade jag inte räknat med så jag blev väldigt positivt överraskad! ;)



Lördag i dag å vi skulle egentligen besökt Martins pappa men det är inställt så kvällen spenderas här på hemmaplan i stället.

Vi har mest små-plocks-planer.
Jag ska lördagsträna lite med Stina å så måste jag handla lite organiserat(Bregott är slut liksom?! Ingen ordning alls! :P) å kanske baka årets första julgodis? ;)


Ha en bra dag hörrni så hörs vi om en stund. ;)

Av Lisa - 27 november 2015 21:48

I kväll har vi ju då varit å firat stans skönaste treåring, Adrian, även kallas "kingen". ;)
Vi har festat på tacos i mängder å världens sötaste spindeltårta! ;)



Tusen tack för i kväll! ;)


Med magen åt alla håll har jag krupit ner för att somna framför Ernst på play-tv:n.

I morron väntar en chill lördag, med lite träning å sånt som behöver göras.

Natti natti, kram å tack för att ni finns! <3

Av Lisa - 27 november 2015 16:56

Fredagskvällen innebär maskerad för å fira att Adrian snart fyller 3 år! :)

Barnen har gjort egna zombie-dräkter å är taggade till tänderna! ;)

Ha en bra kväll så hörs vi efter partyt sen! ;)

Av Lisa - 27 november 2015 14:45



Jaha.
Läkarbesöket då.

Jag gick dit.
Förklarade att jag inte klarar att vända mitt psyke åt rätt håll ensam.
Fick remiss till psykolog.
Å sa som det var: "att helst vill jag ha medicin."

Min doktor jublade nästan faktiskt, menade att så många är rädda bara medicinering kommer på tal men att hon verkligen trodde jag kunde få hjälp på traven genom att just medicinera.

Så medicin fick jag.
Ssri, antidepressiva eller "uppiggande",
kalla det vad ni vill.
Psykpiller.

Som sagt.
Jag ville verkligen ha medicin själv.

Men.
Jag har legat sömnlös å funderat på det hela natten.

Medicin liksom..?!



 

Jag är ju en sucker för Quick-fix's å kanske är det dumt å ta denna "genvägen" när det finns andra vägar å gå..?
Kan jag, kanske ändå klara det här bara jag skärper mej?


Fast samtidigt har jag redan slösat för mycket tid.
Barnen är bara små nu så egentligen har jag inte någon till alls över att inte må mitt bästa på.
Å om jag får en kemisk skjuts kanske jag orkar jobba med mej själv, med alla verktyg jag faktiskt har å kan hantera å går till "botten med problemen"?

Det är ett svårt beslut ändå.
Det blir så definitivt "att man inte är som alla andra" om man medicinerar mot psykiska problem.

Jag vet att många med mej lider av utmattning å ångest å att det är helt okej.
Å jag har varit öppen med hur jag mår här å inför alla er som faktiskt tittar inom här dagligen.

Men.



Jag skäms ändå.

Extremt mycket.

Å den allra största skammen ligger i att jag gjort mej själv "sjuk".

Utan att egentligen ha en legitim "orsak" så jag jag låtit livet köra slut på mej.

Kanske om jag valt å prioriterat annorlunda så hade min familj sluppit lida så länge?


Så är läget för tillfället.

Jag ska ge medicin en chans å ett försök.

Övertala mej själv att jag är värd det.

Å hoppas det hjälper.



Å sen tar vi helg å struntar i hjärnspökena en stund! ;)






Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards