Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Salcicca-pasta(LC)

Av Lisa - 21 januari 2016 10:15

 


Jajjamensan.

En smarrig middag att ta till såhär på torsdagkvällen.

Salcicca-pasta.


Jag gjorde just vår middag med lchf-pasta, men det kan man såklart göra som man vill.


Just Lchf-pasta passar ju ypperligt när någon i sällskapet är glutenintolerant å det gör man såhär:


Vispa 4 ägg, 125 gram philadelphiaost å 1/2 dl fiberhusk å lite salt.

Låt smeten svälla lite å häll den sen på en plåt med bakplåtspapper å lägg ett papper ovanpå smeten också å kavla/tryck ut den till en tunn "platta".

Behåll pappret ovanpå å grädda i ca 10 minuter i 150 grader.

Sen låter man bara pastan svalna innan man rullar den som en rullttårta å klipper i lagoma bitar. :D


Pastasåsens huvudkomponent är,  som namnet antyder, råkorven salcicca.


Här i vår lilla ministad kan det vara lite trixigt å få tag på, men jag skulle ändå säga att Willys är det säkraste kort om man bli sugen på å laga det här(annars får ni mer än gärna "ligga på" ica ni också. :P)



I vilket fall, korven var det.

Den ska snittas å "tömmas" på sitt köttiga innehåll.

Den färsen fräser ni sen tillsammans med 1 banan sharlottenlök(eller två vanliga) å en vitlöksklyfta i olja.

När det fått svettas en stund häller ni på nån dl vitt vin å lika mycket vispgrädde å låter det hela puttra i hop med salt(alltid örstsalt!) å vitpeppar i kanske 5 minuter.

Precis innan ni tar av såsen från plattan rör man ner persilja å körsbärstomater.


När såsen hällts över pastan toppas allt med fördel med mozarella(eller parmesan/pecorini) å det är heller inte helt dumt att låta bladspenat fräsa med från början eller toppa med ruccola. :D

 

Smaklig spis. :D


 
 
Gourmettjejen

Gourmettjejen

22 januari 2016 07:23

Åhh vad gott det såg ut. Måste testa!kram

http://www.gourmettjej.blogg.se

Lisa

22 januari 2016 08:56

Gör det! Trevlig helg! Kram!
(Har du några bra vintips förresten? :P)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards