Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2008

Lördag...

Av Lisa - 2 augusti 2008 14:43

Nu är det tredje gången jag sätter mej vid datorn för att blogga.

Har dock inte fått i väg nått inlägg tidigare som ni ser. Har kommit grejer i mellan varje gång. Nu senast kom mamma å pappa på en snabb-visit. Pappa hann hjälpa oss å plocka plommon å de kelade med Viggo såklart.


Det har varit samma visa i natt, har varit mer vaken än vad vi har sovit känns det som. :(

Fast jag känner mej inte sådär hopplöst trött i dag ändå. :)

Fick sovmorron till nio som utlovat. :) Det är inte det att Viggo skriker högljutt hela nätterna, men han är orolig å vaknar stup i ett. Vid tre hade var jag uppe för tredje gången i ordningen. Tog en evighet att få honom å somna. När han äntligen slocknade,utan att jag plockade upp honom, (har fått för mej att han måste försöka somna "själv" håller honom i handen, men låter honom ligga kvar. Tyck vad ni vill, tror det är bra för honom i allafall.) Då i allafall upptäckte jag en jättespindel i taket. :( Nådde den inte själv så jag fick väcka Martin som fick fånga den. Viggo vaknade av vårt stimm å sen var det kört. Han fick flytta över till vår säng... 



Var inne på fsk innan, skulle ansöka om en dag mer i veckan hade jag tänkt. Känner att jag behöver/vill ha de där extra kronorna. Men jag fick lite ångerst, jag hade inte dagar så det räckte. :( Fy vad snålt...

Visst jag ska få av Martin, men ändå. Jag ansökte aldrig. Fick lite kalla fötter där, tänk om jag står där i januari utan några dagar alls?! :(


Man läser överallt att vi har den mest generösa föräldraförsäkringen i världen, men come on! Jag tycker det vore på tiden med lite nya regler. Till exempel borde det bli möjligt för bägge föräldrarna att va hemma samtidigt, i minst tre månader! Utan att bli ruinerade. Å det borde finnas mer dagar överlag, två år borde man få i allafall. Så man har nått å spara på med, utan att bli fattig... 


Ja, ja, jag har så jag klarar mej, men som sagt, lite extra å röra sej på hade inte varit fy skam....


I kväll ska vi till Emilie å Peter i Mörrum å grilla. :) Ser väldigt mycket fram emot det, Emilie är en riktig pärla i köket. ;) Hoppas Viggo inte är för deppig i kväll bara. Kvällarna är dock den tiden han mår bäst så vi har hoppet uppe. :) 


Nu behöver Martin hjälp med nått... hej! 

 
 
Frida

Frida

2 augusti 2008 17:09

Tycker det är kanon att du försöker få honom att somna själv. Du/Ni vinner så mkt på det i längden: Kämpa på! Jag vet hur det kan gå om man ger sig. Hade ett helskotta att få Moa att somna själv när jag väl ville det, då var hon över 3 år och desto äldre dom blir desto jobbigare och svårare blir det! Så fortsätt du med att få honom att somna själv :) Ni vinner alla på det :) Kram

http://mammafrida.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards