Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Noll tålamod! :S

Av Lisa - 27 januari 2009 19:39

Tjo ho, här är jag. :)

Tror allverligt talat att jag inte har gäspat en enda gång under tiden jag varit i skolan. Det ni, det var länge sen jag sov flera timmar utan avbrott å det märktes tydligen.

En bra å intressant skoldag, men jag har en viss känsla av att mitt intresse(och/eller kunskap) skapar suckande å irritation hos mina klasskompisar. Men vad fanken?! Jag är sån bara, vill lära mej, allt helst. :)


Har även fixat allt som har med skolan å göra, rent prakiskt. Ansökt om plats i de sista kurserna å donat med det. Ska bara flytta över två av mina gamla gymnasiebsetyg till detta nya sen är allt sånbt i ordning.

Har fått min praktikplast med, slipper hemtjänsten å ska va mina fyra veckor inom Landstinget på Distriktmottagningen i stan. :P Ska bli riktigt spännande. :D


Fick efter näsan två veckors jagande tag på chefen på boendet jag vill jobba på i sommar.

Hon kundet inte lova nått, men jag var välkommen att söka?!!! 

SAY WHAT?! Sen när hade de inget å säga till om?

Är bra sugen på att ringa nån annanstans i stället, eller bara sicka in en ansökan till alla jobben å se vart jag hamnar...

Jobbigt å inte veta, hade hoppats på att slippa oroa mej för framtiden, i allafall fram till hösten, men så belv det inte...




I dag är annars en såndär dag när allt å inget bekymmrar mej.

Tex.

Att vi aldrig kan äta när Viggo är vaken utan att det slutar med att vi kastar i oss maten å en av oss har honom i knät. :(

Har provat alla möjliga å omöjliga lösningar, men nix, det är samma visa varje gång. :( Hur ska det gå när han blir större?


Sen tycker jag det är så svårt att veta hur man ska lösa det här med sovandet. Han vägrar va själv, men ska hålla på å leka å greja hur trött han är när vi lägger honom. :S Man är helt slut i kroppen en "jobbig" kväll, när man har lagt ner honom gång på gång. Han skriker om man går ut, å det klarar jag inte att ignorera, han är envisare än mej...

I kväll räckte inte mitt tålamod, jag gav upp å lämnade över till Martin, så somande han på fem minuter! :(


Sen är jag lite ledsen för att en liten del av mej hade sett fram emot att bli lite mer poppis hos Viggo, nu när jag inte är hemma jämt.

Tji fick jag, han dyrkar fortfarande Martin, å kan krypa efter honom gråtandes å bedjande även fast jag sitter å leker med honom.


För att gnälla om en sista grej så har fårr riktigt ont i min vänstra axel. Orsaken, jag har kånkat omkring på en alldeles för tung packing i dag. :( 

Skräp kommvux. :S

Kanske ska fixa mej en såndär dramaten, ni vet en sån väska på hjul som gamlingar har?! :D

På tal om gamlingar tyckte somliga att det var lite kärring-varning på inneskor i dag. Den bjuder jag. :P


I morron är jag LEDIG. Å det är nästan så jag längtar till i morron bitti när jag får vakna å ligga kvar å mysa med mina gull. Sen att jag hoppas på att det ärrunt tio, det är ju en annan femma...

På kvällen ska jag å Viggo till vår fina Malena, lite sent för unge herr Skalman, men det får vi ta. <3


Jag håller på å laddar in lite bilder, ska lägga upp ett par stycken här, som komensation för detta monstar lånag inlägg...

Egentligen kanske jag skulle fälla in dem i detta inlägget... Vet nämligen att det är vissa läsare(i synnerhet en) som inte orkar läsa sånna här långa, bildlösa inlägga. :) kan ge en ledtråd om vem denna person är, namnet börjar på M å slutar med artin. :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards