Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2009

Av Lisa - 17 januari 2009 14:22

Nu är jag redan dressed å klar. Ska köra upp till M å P strax.

Hittade dock inget nytt så det fick bli min gröna tunika/klänning. Men det duger bra. :)

Vin köpte jag i allafall, men den flaskan ska delas upp på mååååånga timmar. ;)


Ha en trevlig kväll allihopa, det tänker jag i allafall ha. :D
Av Lisa - 17 januari 2009 09:36

Viggo är bättre. *peppar peppar*

Han har sovit bra i natt, å med bra menar jag med hans mått mätt. Vaknat 5 gånger, men somnat omnär han fått nappen. :)

Härligt!


Det blir en starunda vid elva, ska se vad vi kan hitta. :)

Ska kolla Inreda i allafall. :D 

När vi kommer hem är jag lite baksugen, har jäst hemma så jag kanske slänger ihop ett bröd. :)

Morotskakan blev faktiskt inte så lyckad. :S Var nog inne för länge, inte alls så saftig som jag hade önskat. :(


Kram på er där ute. :D

Av Lisa - 16 januari 2009 21:42

Tack för att ni sparkar mej där bak!

Vad är jag rädd för? Att Viggo ska glömma mej eller att M å P ska göra fel?

Nix pix, jag tror jag är knäpp bara!

Thats it, i morron är det jag som beger mej till Bolaget å inhadlar mej nått gott, kanske man kan hitta nått fint att ha med?

Ska det va, så ska det va på riktigt! :)


Kan ju alltid hoppas att Viggo är bättre så min stora pokje kan följa med!


Om jag börjar vela i morron igen(risken finns), SPARKA igen då, pretty please? ;)


Av Lisa - 16 januari 2009 20:37

Nu har jag tagit mej samman. Nästan i allafall...

Vi började kolla på Sex and the city-filmen nyss, men vi såg tio minuter sen kom vi i håg att den verkligen inte är bra. Så det blir Svensson, Svensson i stället...


Det dåliga samvetet handlar om det gamla vanliga, göra saker utan Viggo.

Kanske jag ska gå på fest i morron ändå, å Martin är hemma med Viggo om han inte är bättre, men hur bra känns det?

M å P vill ju gärna ha honom hos sej, även om han är lite dassig, men det känns inte rätt..

Sen är ju frågan om febern beror på bissingarna eller om han är förkyld så han får feber?

Han hade inte ens feber inna btw....

ÄÄÄÄÄÄÄLLLLTTT, äääääält!


Jobbigt jobbigt jobbig...

Men jag hade sett fram i mot att komma ut å va den gamla Lisa lite, eller ja inte den gamla kanske, men new improved å inte bara mamma...


Blir inte klok på det här i kväl ändå så...


Av Lisa - 16 januari 2009 19:47

Varför ska detta påfund ens få finnas?

Nu har jag dåligt samvete för flera saker på en gång!!!

Hopplöst det där! :(

Ledsen blir jag samtidigt me. :(

FUCK!

Av Lisa - 16 januari 2009 14:57

Ibland är jag lite korkad, istället för att bara njuta av att känna lite energi gör jag allt för att använda upp den. :)

Har precis tagit ur en morotskaka ur ugnen. Det är förvisso svin-enkelt att baka, men inte med en sjuk liten kille i hasorna. 

Fast Viggo var verkligen duktig, satt jämte i sin stol å knaprade på riven morot. :)


Kakan är en present till Stina, hon ville verkligen ha det, å det är klart man ställer upp. :)


I dag har jag även "lagat"  mat till Viggo, leverpastej och potatismos, ack så enkelt, men det gick verkligen hem. :)

Viggo är sämre igen nu, varm å dan, men jag kunde inte tempa honom, han slingrade sej som en ål.

Så jag ringde morfar som antog sej uppdraget att köra till Apoteket å köpa en örontermometer. <3 Buffi! :)

Stackars min lilla kille, han försöker hålla tempot uppe, men han måste liksom pausa i mellan åt. :) Så söt!


Har även upptäckt att Viggo har en favoritlåt, Pink- So What.

Första gången trodde jag det var en slump att han började applådera åt den, men andra gången den kom sken han också upp å började digga. :D

Underbar. <3


Nu ska jag städa undan efter mej i köket...


Btw: I´m back, kollar kokböcker å skriver inköpslisor för fulla muggar! :)


Av Lisa - 16 januari 2009 11:55

Lite önskemål från Ellos med(bilder lånade därifrån)


Bikini. :)

 


Å ett par skor. :D


Finns ganska mycket till Viggo med tycker jag, men jag orkar inte leta upp bilder just nu. :P


Av Lisa - 16 januari 2009 11:40

Dessa kan jag mycket väl tänka mej att beställa från H&M( bilderna är lånade därifrån..)


Till mej själv...

Svart tröja...

 

Grönt linne....

Svart kjol...

Plus lite bas-plagg att han under andra... :)


Sen till Viggo...

Jeans+ Tenniströja. :D


Hittar mer hela tiden, men som sagt, ska hålla ut tills jag frå 10%, brukar alltid beställa typ dagen innan rabatten dyker upp. Det ska inte hända denna gången! :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards