Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Lisa - 29 oktober 2009 15:26

Det är väl allmänt känt vid det här laget att Martin mycket väl kan vara världens mest effektiva man. :D

Senaste projektet på hemmaplan är hallen i källaren.

Här kommer före å efterbilder. :P



Innan...

hall  


So far..

 


Lite mera måling å klinker på govet sen är det tipp topp. :D


Av Lisa - 29 oktober 2009 15:13

Jag intensiv bloggar i dag som ni märker. :)

En massa inlägg, just for you, eller ja, mest för mej antagligen. :)

Har precis kalasat på min första macka på år å dar. Med dinkelmjöl å surdeg offcourse. :)

Är färdigsminkad å påklädd å väntar alltså bara på att tiden ska gå nu.


I kväll är det dags för nya avsnitt av mitt favoritprogram, Vad blir det för mat?

Typiskt nog är det klockan nio så jag hinner inte hem. :S

De skulle visst göra svamp i dag, inget jag älskar precis så det är kanske inte så mycket att deppa över. :D


Sitter å beundrar mina oljelyktor, nu ska man bara ha tag i brännoljan med.

Nån som vet vad man kan hitta det?! :)


Kan hända att det blir ett inlägg till om en liten stund, men lugn, bara lugn det kommer bara innehålla bilder å inte en massa struntprat. :D

Av Lisa - 29 oktober 2009 15:09

I påskas slog vi ju på stort å gjorde egna kycklingar och (påsk-)får.

Å eftersom det gick så bra(?) har vi beställt hem julpyssel från Panduro.

Vi är alltså jag, Stina å Emelie.

Så en kväll framöver, men glögg å pepparkakor som tilltugg ska vi göra...



Strasstomtar, Kottebarn å Ristomtar. :D

     



Av Lisa - 29 oktober 2009 15:02

Fick mej en glad överraskning när jag kollade bervlådan. :)

Där låg Viggos nya mössor, som jag beställde hem i måndags. :)

Så fina så. :)

 

Av Lisa - 29 oktober 2009 14:22

Så.

Där klickade jag hem två böcker.

Karin Wahlbergs senaste å en till mej å Leo på pottan till Viggo. :D

Nu ska jag duscha.

Over and out! :P

Av Lisa - 29 oktober 2009 14:05

Nu är här renare än nånsin. :P

Är riktigt nöjd med min effektivitet, det gick till å med snabbare än vad jag trodde. :)

Nu hinner jag både duscha å äta i lugn å ro innan jag ska till jobbet. ;)


Kan tala om att jag ropade hej för snabbt angånde overallen. Det verkar inte som i kommer se röken av den denna veckan heller.

Den är glömd(?!) i Sölvesborg!

Så förbannat dåligt skött hela den här i historien.

Hade jag inte varit så kär i overallen hade jag krävt pengarna tillbaka för länge sen.

Jag kan dock lova att det kommer dröja innan jag handlar på Name It i Karlshamn igen!!!

Inte ens en ursäkt har de kostat på sej! Illa.

Haha, just i detta nu ringer de från Name it å säger att jag kan hämta overallen!

Jotack, inte för mycket begärt det inte!


Nu ska jag skriva Viggos schema, sen blir det duschen. :)


Ida----> Jag använde detta receptet men bytte ut minimarshmellowsen mot sönderklippt juleskum. :D

Lite svår å dela å tugga kakan, men det blev gott. :D


Av Lisa - 29 oktober 2009 11:26

Så, då ska rengöringsmedel å dammsugaren fram.

Non-stop städning tills jag ska vidare till jobbet.


Hämtade mina oljelyktor på vägen hem. Lite större än vad jag hade tänkt mej, men ack så snygga! :)

 

Av Lisa - 29 oktober 2009 08:27

Gomorron! :)

Är så taggad inför min storstädning.

Ska börja nerifrån å gå uppåt för ovanlighetens skull.

Hoppas jag hinner med allt bara.


Nu ska jag däremot ta det lugnt å njuta av att umgås med världens finaste pojke. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards