Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Måndag, nya livet börjar. :)

Av Lisa - 9 augusti 2010 21:04

Ja, såhär ska det va nu.

Inget jobb som kallar, bara Viggo å jag å såklart såsmåningom också lillasyster/bror, som tar dagen som den kommer. :D

Ljuvligt, underbart å en gåva att få spendera all denna tid med Viggo å nya bebisen sen. :)


Vad har vi då gjort i dag?

Beställt en iphone 4.

Sorterat å städat bland en massa kläder.

Tittat på en massa tv för Viggo vägrade gå ut eller ens leka med bilar.

Tror han behövde denna dagen efter helgens bravader.

Såhär var tanken att lördagsnatten skulle sett ut...

Men vid två var det en grabb som ropade efter mamma å en moster som uppfyllde denna önskan. :D

Söta var de i allafall. :P


Nu i kväll har jag bakat lite.

Förberett inför morrondagen.

Ska bjuda Snoff, Emelie å Stina på frukost för att fira att Noffen passerar den magiska gränsen. :)

Det blir kalljästa frallor å jordgubbs royale. :D


--------------------------------


Fick en kommentar från Hanna som undrar vad nya bebisen ska heta om det visar sej vara en lillebror. :D (tack för komplimangen angående min blogg med.:D)

För ni har väl förstått att jag förälskat mej i Vera å är det en liten dotter vi får ska hon även få namnet Stina

All den hjälp å stöd Stina(min syster om ni missat det. :P) har gett mej sen Viggo föddes gör det namnvalet självklart. :D

Viggo har tre namn, å det ska även denna nya bebis få.

Martin är milt sagt inte lika förtjust i Vera som jag är, men jag ger mej inte. :D Inte angående Stina heller, men det trejde namnet får han gärna välja. :D Annars är klingar väl Vera, Stina, Elsa Arvidsson ganska bra, eller hur? :P

Så till pojknamnen.

Vi har fortfarande inte hittat nått självklart pojknamn men Hugo var på tal redan innan vi fick Viggo å så föreslog Stina namnet Leo häromdagen å det känns riktigt bra. :)

Tycker de passar bra i hop med Viggo.

Otto har jag alltid gillat å även Dennis, men de namnen tror jag inte heller min make är något fan av. I allafall inte Dennis... :)

Jag försökte ju in i det längsta döpa Viggo till Harry, men Martin vägrade. :) Harry är annars ett släktnamn från Martins sida, hans farfar hette det nämligen. Annars vet han inte så många släktnamn, medan jag gillar många av mina.

Vi får se vad det blir. :D Har ju ett litet tag, närmare bestämt en måndag på oss å fundera. :)


-----------------------------



Här kommer de utlovade bilderna på överskåpen å på min redan kära rullvagn. :D

Vagnen är nyoljad, men jag tror brödburken ska stå där sen. :)

   

Nu kallar sängen på mej.

Födelsedagsfrukost i morron å se framemot som sagt.

Myyyys. :)

 
 
Ingen bild

Isa

9 augusti 2010 22:58

Vad jag vet så är man 2 om ett barn och så även vid val av namn!Hade aldrig kunnat döpa mitt barn till ett namn som min man inte gillar!Hur hade du känt om mannen drivit igenom ett namn som du inte gillar, och varit tvungen att kalla ditt barn för detta namn resten av ditt liv?
Så ego får man inte bara vara o ni e ju dessutom gifta!
Efter ha läst din blogg ett par veckor, verkar de som att ni har ett äktenskap där pyret vill o pappa måste!!!

 
Ingen bild

Maria

9 augusti 2010 23:36

Roligt det där med namn. Tänkte ge några förslag på pojknamn som jag gillar. Sixten, Sigge, Harry(som du nämnde) Melker, Valdemar, Sven och Otto.
Det är mycket svårare med pojknamn. Hoppas ni eller DU:) kommer på nåt bra.
Lycka till med bebisen.

 
Ingen bild

Ida

10 augusti 2010 09:01

Isa: haha!!!!
Lisa, jag Har döpt våra barn. Peter har inte haft ngt att säga till om. Man måste faktiskt inse att man som mamma har den rättigheten!!!!

 
Ingen bild

Linn

10 augusti 2010 09:40

Hugo eller Otto är jättefina namn som passar såå bra med Viggo! =) Hu go som helst! =)

 
Emma

Emma

10 augusti 2010 10:21

Ja, att en del inte förstår ironi=) Så trött man blir... Älskar som du vet oxå Vera! Elsa är klockrent, tycker Esther med är fint... Om Malva varit en pojke skulle hon ha hetat Malte, gillar fortfarande det namnet skarpt!=) Känner för övrigt en syskontrio som heter: Henning, Hilding och Hugo... Coola namn tycker jag=) Melker, Moltas och Valdemar stod oxå på vår lista... Kul men namn! Så många fina

http://http:/livetsom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emelie

10 augusti 2010 16:21

Jag brukar inte kommentera Lisa´s blogg.. Men För alla oss som KÄNNER Lisa & Martin & Viggo, kan bara skratta åt Isa`s kommentar =) Jag hejar iaf på Vera och Otto =) Oavsett vad namnet blir är jag säker på att det kommer bli ett lika underbart barn som Viggo! Kärlek till Er familjen Arvidsson

 
Ingen bild

Anna

10 augusti 2010 18:26

Go Vera som sagt var, Maritn vänjer sig haha :)
by then way så hade vi varit två röster om vår så hade det ju kunnat bli en Steffe.. No Shit!
Jaaaag valde Maja!! Helt oförberätt fick hon heta just MAJA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards