Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Det blev kväll i dag med. :D

Av Lisa - 3 december 2010 21:51

Nu sitter jag ensam vid köksbordet.

Resten av gänget har letat sej hemåt å min man har ännu inte dykt upp.

Jag tänker blogga lite, kolla lite, dricka upp min glögg å sen krypa ner jämte Viggo.

Jupp, han ligger redan i vår säng han.

Orolig i kväll(igen..) kli i fötterna. :S

Kanske sover han bättre i natt? Hoppas kan man ju. :)

Natten som gick å morronen som följde bjöd på mindre sömn än vanligt.

Hann inte ens få upp värmen under täcket så mycket som jag hoppade i å ur sängen. :(

Om jag ska fortsätta frysa såhär är det nog dags för att införskaffa en pyjamas. :P

I dag är det ju dock fredag, det innebär förhoppningsvis lite sovmorron i morron. :)

Bara hoppet om detta gör att jag somnar lite goare alla fredagskvällar. :)


Vi har haft en helmysig dag.

Trots en förmiddag utan kontakt med omvärlden, eller ja, datorvärlden å några mindre missöden. :P


Kaos på Coop i å med att jag fastnade i snöhögen med bilen men även ur andra synvinklar.Viggo lyckades somna till i bilen på vägen dit å sparkade till mej i ansiktet när jag väckte honom.

Inte med flit, men en vinterkänga i ansiktet gör ont i vilket fall å även om den sitter på en barnfot.

Fick bära bägge barnen till en kundvagn å det är inte det lättaste utan vinterkläder å snötäckta marker. :P

Bilens lås funkar bara med själva nycklen å koffertluckan måste öppnas för sej själv, det blir ett evigt rännande med kundvagnar å kassar å barn.

Handlade mer än som rymms i en redan barnfylld kundvagn å svettades ganska rejält i alla vinterkläder. Är ju livrädd för mjölkstockning så jag har en del på mej om man säger så. :)

Ibland känner jag mej som ett skämt när jag flåsar omkring å kånkar å har mej vart vi än är. :)


Inte blev det bättre när plogbilen skottat på vår gata medan vi var i väg så jag fick parkera på gatan, lasta ur barnen å skotta mej in på uppfarten, köra in å parkera bilen å sen kånka in kassar å två hungriga barn.


På eftermiddagen mötte vi upp Linda å Snadra å deras barn i pulkabacken. Hann nästan till utsatt tid till å med, men bara nästan. :)

Viggo åkte tre-fyra åk sen flippade han ut. Grät å skrek å var trött å hungrig(?!). :D

Leo sov däremot i sin vagn som ingenting, trots att han sovit på Coop:et med. :)

Nästan hemma somnade Viggo i pulkan så sista biten fick jag slänga upp pulkan på Leos vagn å kånka en sovande Viggo i famnen.

Smidigt? Näää, inte precis. Han må va smal, men sovande väger han bly, speciellt när man måste köra vagen samtidigt. :)


Ännu mera kaos när jag väl fått in barn å vagn å sen skulle av med alla vinterkläder inklusive mina egna å Leo blivit hungrig å Viggo som skulle väckas. :D

Jotack, detta är vi i ett nötskal. :)

Gick direkt ner till tv:n som tack å lov funkade igen då, å strax där efter kom Martin hem.

Till en harmonisk mysfamilj. :D Skenet bedrar vill jag lova. :P


I kväll har ju M å P å Stina varit här å ätit ostar.

Å ja, jag tycker tydligen om dyra, lyxiga ostar jag,det var mer än jag själv visste. :P

Jag hade bakat muffins också, matmuffins enligt detta recept, fast med fetaost, oliver å soltorkade tomater i stället för västerbotten ost.

Efter mat å barnläggning spelade som sagt jag å pappa lite spel medan de andra såg på Idol å nu har de åkt hem.


Hoppas ni också har en bra fredag å får en underbar helg. :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards