Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Jahapp.

Av Lisa - 24 februari 2011 18:00

Gokväll i stugorna.

Här sitter vi å kollar på Bamse.

Leo har redan däckat.

Den lilla stackaren har haft sprut-ont å varit ledsen sen han vaknade vid halv två å det har tagit på allas krafter.

Stackars lilla Leo.

Vi har kämpat för att göra honom glad både jag å Viggo.

Viggo lyckades showa så pass att Leo till å med skrattade i ett par minuter, men annars har det mest varit gnäll å gråt. :(

Känner mej både matt i huvudet å kroppen, för att bära runt på 8,5 kilo ledsen bebis under en hel eftermiddag, det är inte det skönaste precis. :S

Jag hoppas verkligen att han får sova å vakna som sej själv i morron bitti, å då helst klockan sju. :P

Man kan inte få allt, å jag är ruggigt glad över att få sova hela natten. :D

Men hela natten i det här fallet blir ju inte fullt så många timmar för mej som det blir för Leo, för jag ska va glad om jag är i säng å somnar vid elva. :D


Tur Leo somnade så pass tidigt i dag ändå, så Viggo också får lite egentid nu på kvällskvisten. :)

Eftersom vi steg upp lika tidigt som vanligt så hann vi förvisso med en hel del lek i morse också. :D

Vi har satt upp djuren å gubbarna på den nya kartan å när Martin kom hem så visade Viggo honom både var Afrika å Sverige låg. :)

Så duktig så. :)

   

Å så har pusslet som gömde sej i M å P's paket också använts både en å fem gånger under dagen. :)


Annars har vi ju alltså varit på bvc å pratat barnsäkerhet med föräldragruppen.

Vi var en nätt skara i dag då det fattades tre stycken.

Det blev en del matnyttig info å sen vägde vi Leo. :D

Han vägde nästan 8,5 kilo som sagt, å var 68 cm. :)

Nästa vecka ska vi dit igen, men då ska Viggo vara i fokus å treårskontrolleras. :)


En snabbhandling på Coop har vi också avverkat.

Ville egentligen gå ut å leka lite, men det var så galet kallt! :S

Bara tre minus enligt termometern, men isande kalla vindar.

Jag längtar efter våren nu, men det är väl knappt lönt ännu...

Men hoppas kan man ju! :D


Det var vår dag det, men jag återkommer senare med en del annat. :D

Har lite på lager om inte undanplockandet här tar halva natten med...

Tycker jag inte gör annat än å plockar men det ser ändå ut som f*n här..!?

 
 
Ingen bild

tilla

24 februari 2011 20:08

Du har inte funderat på att ta tag ordentligt i era sömn besvär? Måste vara jobbigt att aldrig få ordning på de. Inget illa menat men verkar som ni har de himla jobbigt allihopa med sömnen.
Som sagt vill inte mena något illa med de utan bara undrar:)

Vad stor Leo har blivit, gått om Milo viktmässigt:)

Lisa

24 februari 2011 20:27

Jag vet inte vilka mer än Viggo du menar som har det jobbigt?
Leo sover som sagt hela nätterna å Viggo sover med ok nu om man jämnför med innan.
Han är känslig som tusan bara å reagerar med dålig sömn på allt å inget.

 
Ingen bild

tilla

24 februari 2011 20:46

okej va inte illa menat men man får den uppfattningen att ni inte sover särskilt bra i familjen då du ofta är trött och klagar på dålig sömna och att antingen den ena eller andra barnet är vaket. Men jag har kanske missuppfattat de. Ber om ursäkt i så fall

Lisa

24 februari 2011 21:00

Missförståndet ligger nog i att jag klagar, jag menar inte å klaga utan mer konstaterar hur vi sover. Å som jag upplever det är det ofta så i småbarnsfamiljer(kanske inte i din dock) att nått barn är vaket på natten å/eller vaknar tidigt. :)
Att jag är trött är för jag aldrig vilar eller är stilla utan är i gång hela tiden ända till typ halv tolv på kvällarna. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards