Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Ordningen är återställd. :D

Av Lisa - 17 mars 2011 08:34

I dag vaknade pojkarna vid tio över sex. :)

Det gjorde mej dock absolut ingenting, då det var ljust ute å Leo bara har ätit en gång i natt. :)

Dessutom älskar jag när vi kan ta det lugnt på morronen. :D

Martin hade sovmorron, då han är närmre å jobbar(kan va Ronneby eller nått ditåt. :P) så vi fick träffa honom lite också där på morronkvisten.   

Leo äter fortfarande illa, han lever på mackor å gröt å välling.

Gröten går sådär den också å jag är ganska säker på att det gör ont när skeden nuddar de ställen där ännu fler tänder är på väg.

Det är på gång både uppe(framtänder) å så på bägge sidor jämte de två små riskorn han redan har fått i underkäken.

Nu sover han den lille busen, så även där är ordningen återställd, i går sov han inte alls på morronen utan nöjde sej med ett pass mitt på dagen...?! :)

Trodde eftermiddagen skulle bli tuff, att han skulle va övertrött å ledsen, men nix, han var sitt glada å nöjda jag ändå.   


Jag å Viggo sitter i sängen å kollar på Nicke. :)

Jag njuter av mitt goda kaffe, det må vara pacebo så det skriker om det, men jag tycker det smakar bättre med den nya apparaten. :P

Å på tal om den, så har jag en fråga till er andra Moccamaster-ägare därute:

Använder ni kaffemåttet som följde med bryggaren?

Å i så fall, hur många mått använder ni? Ett per kopp, eller mindre? :D


Gårdagens lyckokänslor hänger kvar å det känns som att jag har alla energi i världen just nu. :)

Underbar känsla det där. :)

Vårkänslorna är också på topp trots att det är svinkallt ute. :D

Ska kolla lite fröer å sånt när jag avslutat detta inlägg. :)

Kuuuuul! :) I love att bo i hus! :P

Min drivbänk, förra våren. :)

Fast drömmen at the moment är ett växthus, eller åtminstone ett par hallonbuskar å ett potatisland. :D

De är två sistnämda blir det dock väldigt svårt att övertala min man, Martin-gräsplanteraren-Arvidsson, till. :P

Heja vårvärmen i vilket fall. :D


Klockan elva i dag ska vi hem till Marianne i mammagruppen.

Det ska bjudas på ost å skinkpaj vet jag, men jag ska äta lite mellanmål inna vi åker å hålla mej till sallad. :D

Jag är taggad ännu, å det känns toppen. :)

I morron ska vi dock festa till det med efterrätt. Men åt det lite mer GI-vänliga hållet. :D Ska försöka mixtra i hop en mörk mintchoklad-mousse. :)

Hoppas det ska bli så gott som det låter. :D


I kväll blir det (nog) ingen promenad, men jag har lite projekt. :)

Några av dem involverar bloggen, så jag hoppas vi syns i kväll. :D



Innan jag avslutar undrar jag en grej till, är det möjligt att länka direkt till låtar på Spotify, å hur funkar det i så fall?


Alla småbarnsföräldrar,

var med å tävla nu,

det är väldigt klent med deltagare i min tävling ju! :P


 
 
Hanna

Hanna

17 mars 2011 09:24

Här har du en trogen Mocca kvinna =)
Jag använder inte just det måttet..
tycker det går bra med vilket som.
O ja, jag tar ett mått per kopp, men det är ju lite en smaksak =)

http://vartlillaliv.blogspot.com

Lisa

17 mars 2011 09:43

Jag kommer också vara min maskin trogen, det är en sak som är säker. :D
Jag tyckte det där medföljande måttet var större så vi tog vårt vanliga(som nog med är lite större än "vanliga") å ett mått per kopp. :D

 
Ingen bild

Sara

18 mars 2011 09:25

Jag är oxå trogen mocca master kvinna.. jag använder ett vanligt kaffe mått, tyckte det som medkom var för stort..

Lisa

18 mars 2011 15:12

Det känns så tycker jag med, ska man använda det måttet får man ju köpa kaffe avigt å rätt för det går ju åt mer. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards