Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Tviiiii...

Av Lisa - 1 september 2011 21:23

Alltså.

Den här dagen har varit både underbar å för jävlig rent ut sagt.

Vi börjar med det härliga å roliga å sparar gnället till sist. :)

Vid tolv kom tre fjärdedelar av familjen Hofflander å livade upp vår dag. :D

Noel stegade in genom dörren: Hej Viggo vilken fin tröja du har.

Viggo svar klockrent: Hej Nojel, å vilken fin tröja du har, jag har svampar på min. Vad har du?

Å så var dialogen å strax efter leken i gång. :)

Viggo var inte speciellt retsam alls i dag, å i det stora hela har de lekt så himla bra. :D

Leo var med på bra humör under den tiden våra vänner stannade å jag å Hanna hann prata en hel massa. :)

Eller om det mest var så att jag pratade kanske. :D

Tack tack tack för i dag! :)



Å så över till gnället.

Leo har pipit, gnylat å gnällt konstant, hela förmiddagen å sen hela kvällen tills han la sej. :(

När han inte är sur roar han sej med att klättra på livsfarliga saker å gallskriker av ilska när jag hindrar honom.

Jag är helt slut av detta passande å missnöjda humör.

Leo som brukar klara sej själv har blivit utbytt av nån klängig, ledsen liten sak med en kort stubin. :(

Som om inte den är negativa förändringen vore nog så är matsituationerna å då framför allt middagarna när Leo är trött en pina.

Varför?

Jo, Leo äter inget, utan bara kastar maten å fäktar bort skeden om man kommer på tanken att försöka mata honom.

Jag vet inte vad vi ska göra.

Är totalt utmattad i kväll å känner mej så misslyckad som inte reder upp det hela bättre.

Men det hade varit en sak om han alltid varit missnöjd å ledsen, men när vi är vana vid en nyfiken å glad kille är det skit tufft å hantera motsatsen...

Det som gör det ännu lite värre är att Viggo är svinduktig igen nu, trotsen är som bortblåst å han är uteslutande den där mysiga ungen som han egentligen är, men han får inte den uppskattning han förtjänar när Leo helt plötsligt kräver allt! :(

Jag har ju som vanligt en teori om nya tänder, för så här har han ju reagerat på alla de andra.

Med matvägran å å gnäll.

Det har pågått sen förra veckan nu, men jag känner inga tänder...

Hoppas, hoppas ändå, för jag saknar min riktiga Leo nu.

 


Så var det med det.

Då fick jag ur mej lite.

Allt känns lite extra i dag med, torsdag är min tröttdag liksom.

Jag må va föräldraledig, men min arbetsvecka är minst lika slitig(om än jävligt mycket roligare :D!) som vilken annan som helst.

Dessutom så var Viggo klarvaken mellan tre å fem i natt. Han var rädd hette det, men lugn å sansad fast vaken då som sagt...


Jag har bakat surdegsbröd (filmjölkslimpa) i dag med mitt i allt.

Lite plock å pill(recept kommer), men värt det då det är både gott å roligt. :D

Brödet har lågt Gi också, men kanske inte så lågt att man kan äta det till middag. :S

Jag åt bröd till lunch också, även det var nyttigt förvisso, men jag har dåligt samvete nu.

I morron blir det slanka linjen igen. Basta! :)


I kväll har jag dessutom hunnit handla kräftor å en hel del annat på Coop å sen färgat håret(å pannan å öronen) innan jag landade i soffan. :)


I morron är det fredag å så ska jag inte gnälla. :D

På förmiddagen kommer min gamla bästa vän Mia å hennes barn (äntligen!) hit å leker å dricker lite kaffe. :)

Viggo ser framemot att Felicia ska komma. :)


Vår datenight uteblir för Håkan skulle komma å se på fotboll med min man. :D

Det är helt ok för min del då jag nog smiter ner till Sandra å tar ett glas vin under tiden. :)


Nu ska jag ta mitt dåliga samvete, min oro å min värkande rygg å masa mej till sängen! :)

I morron är en annan dag...

 
 
Ingen bild

Hanna

2 september 2011 13:54

<3

Lisa

2 september 2011 15:37

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards