Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Det blev kväll i dag med..

Av Lisa - 14 september 2011 21:50

Även denna onsdagskväll kan jag skryta om att jag överlevde ett sjuttiofem-minuters-pass på Friskis.

Överlevde, men inte mer.

Jag är i vilket fall stolt att jag masar mej dit helt utan draghjälp av nån annan. :P

Å så är jag verkligen superglad att slitet ger resultat. :)


Det har varit en bra dag i dag som sagt, även fast Leo var otröstlig å bara skrek när han vaknade i eftermiddags.

Jag å Viggo kämpade förgäves med allt vi kunde komma på, men det var först när vi testade Alvedon som vår vanliga Leo kom tillbaka.

Han måste haft galet ont efter sprutorna helt enkelt.


I dag (eller möjligen i går) var det dagen då min lilla ettåring började gå på riktigt!

 

Han har ju kunnat ta ett par steg ett tag, men haft för bråttom för å förflytta sej gående på heltid.

Fram tills nu då, nu går han mer än han kryper, min lilla stora pojke. :D

Pratar gör han också, där, hej hej hej, bä, mamma å pappa å katt.

Jag slutar aldrig å imponeras över mina barn å allt de lär sej å kan.   


Kommer ni förresten i håg att jag skrev om Viggo stammande innan sommaren å min enorma oro över detta?

I vilket fall så slutade han strax efter jag skrivit om det.

Bara tvärt så där å pratar utan å staka sej(om han inte är jätte-exalterad då förståss. :P Men vem gör inte det?).

Fruktansvärt skönt å en enorm lättnad för oss alla.


Däremot kan jag ärligt erkänna att Viggo behöver börja på förskola nu.

Hans kompisar är inte lediga längre å han behöver å vill leka, så just för den sakens skull kommer det bli toppenbra när de ska börja om en månad.

Han har verkligen inte lidit av å va hemma med oss tvärtom, han har älskat det, å vi har träffat andra barn så gott som dagligen, men nu börjar det som sagt bli svårt å hitta sällskap.

Å jag an svära på att han varken är hämmad i sin utveckling eller har missat en massa "viktig" pedagogik. :D

Om han kommer bli utanför för att han börjar nu, det kan bara tiden utvisa, men jag tvivlar även på detta då hans vänner går på samma avdelning.


Vad Leo å förskolan beträffar så tror jag inte heller han ska lida så värst, han är i allafall allt annat än blyg å tillbakadragen om än lite mammig. :)


Nu blir det sängen.

I morron kommer mormorn hit å leker efter lunch å det är ju aldrig fel.

Jag hoppas det är fint väder så vi kanske kan dra med henne till Nytorpet eller nån annan skog men vi får sej. :)


Sovgott hörrni så hörs vi igen i morron! :D




 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

14 september 2011 22:32

Stora killen! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

15 september 2011 08:30

Ja visst är han? :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards