Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Lisa - 22 mars 2012 21:42

 

Här växer små tomatplantor.

Hoppas hoppas de överlever å blir stora. :D


I går låg ett kuvert från Frökungen.se i brevlådan.

 

Så nu har jag fröer så jag klarar mej.

Ska bara skaffa fler krukor å säckavis med jord också. :)


Drivbänken har fått nytt tak å ska bara fyllas med frisk jord sen ska sallad å rädisfrön ner där. :D


I morron ska jag flytta ut olivträdet å chiliplantorna som jag försökt övervintra.

De lär må bättre ute i få plusgrader å solljus än i källaren där det förvisso är lite varmare, men också mörkare.

Eller?


Jag älskar min lilla trädgård.

Mer för varje år. :D

Av Lisa - 22 mars 2012 20:29

 

Har ni läst den här boken?

Jag känner mej precis så där bubblande å blixtrande arg som Billy i dag...


Ilskan har inte riktigt runnit av mej.

Är arg än alltså.

Men jag vet egentligen inte på vem eller vad?

Mej själv mest tror jag.

Dagens påhopp var trots omständigheterna en eyeopener.

Från å med nu ska jag bara se till å sköta det jag ansvarar för på allra bästa vis.

Det andra gör, det är deras ansvar.

Jag ska rota fram en gammal vän ur gömmorna å tänka om på allvar!




Jag kompade en stund på eftermiddagen i dag i hopp om att kunna klara av ytterligare ett läkarbesök innan jag skulle hämta grabbarna.

Blev en halvtimme sen till förskolan, men jag fick mitt ärende uträttat åtminstone.

Fick nya mediciner av en läkare som tyckte jag såg ut som sjutton år å hyllade mitt yrkesval å att jag fått två fina pojkar å mer där till på det max tio minuter långa besöket. :D

Jag hann även hämta ut medicinerna.

De tryckutjämnande pillerna nämde liksom apotekaren i förbifarten att man inte skulle kombinera med kaffe.

Say what?! Inget kaffe alls?

Jag var ju tvungen å gå till botten med det, hur black and white var det liksom?

Ska man behöva välja, ont i örat eller kaffe..?

Jag fick en utläggning i mummel-style, om nån en på miljonen som dött av koffeinförgiftning, å det räckte för å få mej å andas ut. :)

Mitt kaffe är heligt.


Efter mitt lilla utspel på förskolan fick jag veta att Viggo varit pigg å glad å kunnat hålla jämna steg med polarna i dag. :D

Leo hade varit trött å ledsen å lite i oform.

Hans mage reagerar stenhårt på nya penicillinet å det är så pass att Martin får vabba i morron så han får en vilodag till.

Sanslöst trist när vi trodde det var över med vabbande nu, men barnen kommer först!

Vi hoppas han är pigg å glad i morron, så att vår lilla glada kille kommer tillbaka nu snart.


Jag ska jobba förmiddag i morron jag.

Å sen ett varv på stan tillsammans med alla ny avlönade fredagsfirare.

Jag ska köpa presenter till Thea å Loke, Yankee Candles å blommor.

Viggo ska få följa med å välja sej sin penicillin-present med. :)



Sen väntar en ledig helg.

Plankstek å Per Morbegs-vin. (ett glas kan man ta väl, eller funkar inte de med medicinen..?)

Kalas å mys med vänner i Sölvesborg.

Plantering å trädgårdsfix.

Låter det inte ljuvligt så säg? :)


Kram på er nu!

  

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 22 mars 2012 15:50

En kollega påpekade i dag att jag borde tänka på hur jag tilltalar henne.

Å jo, det borde jag verkligen, mina tidigare upplevelser ska inte få förstöra på nya jobbet så är det.

Men jag har så svårt att hantera när alla har samma inställning till jobbet å proffsighet som jag har.

Jag skäms, men är samtidigt arg,å lovar att bättra mej!


Sladdade in på VC efter jobbet å fick nya mediciner.

Antibiotika å avsvällande tabletter.

Nu ska inflammation å smärta bort!


Fick uselt bemötande av en vikarie på förskolan å  reagerade med att dundrada in ganska agressivt där också å fårga vem som tagit hand om min son i dag egentligen...?!

Mycke märkligt beteende...

Hmmm...?!

Jag skyller på örat.


Nu ska nerverna lugnas med stekt fisk, spenat å besök av en syster! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards