Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Lisa - 6 mars 2012 20:57

 

Hurra!

Jag hittade blåa vallmofrön på Ica i dag.

De har lyst med sin frånvaro i vår lilla håla i flera år!

Nästan så man skulle ge sej på ett Rosenbrödbak bara för å få använda dem! :P


I dag har vi haft en såndär härlig ledig dag.

Förrutom en väldas trevlig storhandling så har vi bara gjort det vi velat, eller vad Viggo är kanske mera korrekt uttryckt.

Spelat spel, lekt med Lego å sett på Skönheten å Odjuret(som jag insisterade på å se klart! :)).

Gjorde ett par halvhjärtade försök till å gå ut, men se det hade den där fyraåringen ingen lust med så vi stannade inne.

Härligt med sånna här slödagar i mellan åt, å även fast Viggo då som sagt styrde lite betyder det inte att jag å Leo inte har haft det bra. :D


I kväll har jag överlevt å faktiskt hängt med bra i ett 55-minuters spinningpass!

Skönt när man verkligen masar sej i väg till gymmet.

Har planer på å träna innan jobb på torsdag. Hoppas verkligen det blir av! :)


Nu är det slut på ledigheten, ska jobba tre dagar(sen ledig helg, wooohooo!).

Har en massa trevligheter planerade, både för i morronkväll å helgen.

I morron ska jag på inredningsparty, Living and room, hos Emilie.

På fredag är det kalas å på söndag ska vi träffa våra underbara Sölvesborgs-vänner.


Å på lördag, då ska vi ägna oss åt det bästa jag vet, nämligen bjuda hem vänner på middag. :D

Det var så länge sen sist att jag gått bananas med planeringen, å skulle inte bli förvånad om våra stackars gäster skulle äta i hjäl sej. :)

Grillpremiär med allt vad det innebär ska det bjudas på.

Praktiskt med gäster som inte varit här innan, då kan man bjuda på ljummen potatissallad utan att de redan ätit den här. :)

Det är familjen Kjellsson/Persson som kommer för å äta, umgås å se på medlodifestivalen(jo ni läste rätt, jag tänker se den! :P).

Har handlat de mesta i dag, men måste till Netto å leta toblerone å sen ge brasseriets delikatessdisk en chans. Min ostabstinens går inte å hålla på halster längre nu. :)


I morronbitti vankas det som sagt jobb, fast jag börjar inte förrän halv åtta.

Synd att jag inte fått ordning på cykel å tillhörande vagn.

Det hade varit mycket skönare än å gå, åtminstone på hemvägen...

Har bara mej själv(å lite Martin) å skylla som inte köpt nån ny slang å lagat punkan.


Nu ska jag hänga tvätt här, sen blir det bädden. :D


Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 6 mars 2012 13:35

Nu ska jag bara skaffa lite jord å nytt "tak" på drivbänken också, sen sätter jag i gång.. :) 


Tomaterna å det som får plats ska jag sätta inomhus redan denna veckan tänkte jag. :)

Åååååå så häligt!

Av Lisa - 6 mars 2012 08:05

Två sötnosar i POMPdeLUX-tröjor å Blingo-byxor. :) 


Har sovit som klubbad i natt.

Gick å la mej runt halv elva, lite innan Martin, men har bara ett svagt minne av att han gick å la sej.

Barnen vaknade strax efter sex, det funkar för mej. :)

Då är det åtminstone morron. :)


Vi har pysslat i hop en Lego-båt, som Viggo lyckades följa instruktionerna på nästan helt själv.

Å nu står barnen på sina stolar här å sjunger så jag antar att frukosten är slut. :)


När allt är bortdukat å vi fått på oss kläderna ska vi till Ica å tömmar hyllorna.

Storhandling står på schemat, å jag hoppas jag får med mej allt vi behöver till den här veckans mat! :D

I dag ska vi äta pulled beef med pitabröd är tanken. :)


Jag känner mej pigg å redo för dagens uppdrag! :D

Uppdragen är inte särskilt betungande, handling å matlagning bara å spinning i kväll. :) 


Dags å sätta fart, ville mest bara säga gomorron!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards