Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Lisa - 30 mars 2012 21:58

... kommer äntligen min Anna hem!   

 

Av Lisa - 30 mars 2012 21:15

Nä egentligen har jag väl inte så mycket å tillägga om den här dagen.

Den har varit tuff.

Matvägran å gnäll å ett susande öra med nått slags eget surround-system. :(

När Martin väl kom var jag så pass yr att ag fick lägga mej.

Undrar om han nånsin tänker äta igen?

I morron ska jag försöka låta bli å tjata.

Servera mat, erbjuda en gång sen inte ett ljud.

Låter enkelt men är supersvårt.


Martin ska som sagt på roadtrip i morron å jag kunde inte byta bort den här jobbhelgen så jag fick ta semester..

Vi ska helt traditonsenligt spendera dagen i hop med mamma(pappa sitter i samma buss som Martin. :)).

Jag ska laga soppa å vi ska till leksaksaffären.

Förhoppningsvis gynnar miljöombyte båda mina barn. Leo slipper va uttråkad å Viggo kanska kan låta bli å tänka på att han är trött om vi är hos mormor?

Det är min förhoppning nu åtminstone.


Är så trött å sliten.

Undrar när jag får känna mej pigg å peppad igen?

Jag sover dåligt, av oro, mardrömmar å Leo som håller låda så jag ska snart försöka ta igen lite.


Inte mycket till fredagsglädje här inte, men just nu känns det som jag går under lite för varje matvägrande dag.

Jag saknar min glada, smarta å pigga pojke.

Jag ber till högre makter, om mirakel, låtmej vakna med ett normalt öra å två ätande söner i morron bitti.

Det är väl inte för mycket begärt?

Av Lisa - 30 mars 2012 20:46

 

(klicka på bilden för å komma till receptet)


Vi körde på en gammal favorit till fredagsmyset i kväll.

Jamie Oliver via Kryddburken.

Beef Sandwich.


I receptet ingår pepparrotsvisp.

Det kan man ju köpa färdig på tub, men jag tycker den smakar lite för lite pepparrot så jag brukar göra egen.


Pepparrotsvisp.

Vispa 2 dl grädde ganska hårt.

Vänd ner 1 dl creme fraiche å riven pepparrot efter smak.

Krydda med nymald svartpeppar, örtsalt å lite socker.


Använd som vi till Beef Sandwich eller varför inte till tunnbrödsrullar tillsammans med rostbiff å ruccola? :)

Av Lisa - 30 mars 2012 13:32

Vi överlevde att handla på CityGross mitt i fredagsrusningen.

Det var en pärs det medges, slagsmål i vagnen, pip å gnäll å så högljutt överallt att det höll på å ta dö på mej som hör allt i eko theese days.

Barnen fick ungefär allt de pekade på å vi kom hem med allt på listan utom mörk choklad.

Ett helt okej facit även fast jag inte hittade bake-off-ciabattor eller flankstek till i kväll(fick bli entrecote i stället...).

Vi testade på den manuella fiskdisken så det blir fisksoppa på morrondagens meny.


När vi kom hem var matvägrar-takterna tillbaka.

Jag vill bara gråta av desperation, men vad f*n hjälper det?

Inget funkar. Vi får nog va hemma i tid å evighet.

Suck.


Har pulat runt lite nu.

Planterat en rosmarin-planta vi köpte å vattnat övriga odlingar, tagit ett varv med dammsugaren å plockat disk.

Nu skiter jag i måstena å vilar mitt överbelastade huvud jämte Viggo i sängen en stund.

Om det hinns innan Leo är vaken igen vill säga. :D


Trevlig helg på er!

TGIF, eller vad säger ni? :)

Av Lisa - 30 mars 2012 13:16

Varför varför varför skulle jag gå in HÄR?


 

Av Lisa - 30 mars 2012 08:37

Leo har snart ätit upp hela brie-osten å Viggo är inne på fling-skål nummer två!

Hurra hurra hurra, å jag behövde inte ens tjata!

Leo verkar ha blivit bottenlös nu när han är frisk, för han äter å äter å äter å det är en ren fröjd å se! :) (nu rensar han Viggos tallrik...)


Vi ska passa på å köra å handla nu på förmiddagen, medan barnen är pigg å medan min matlust är närvarande! :)

Det blir citygross för vi måste bunkra lite kött. (vi ska skriva datum på å äta upp det i tid!)

I kväll ska vi ha beef sandwich å i morron blir det soppa helt enligt när-mannen-är-tyskland-traditionen. :) Vilken sort det blir har jag inte bestämt, men det lutar lite åt fisksoppa. :D


Nu ska jag sätta fart hä, vill mest bara meddela de goda nyheterna! :)

Av Lisa - 30 mars 2012 08:09

För Loke å Thea som fyller fyra år i dag å sju år i morron!

STORT GRATTIS ÄLSKADE UNGAR!

Jag kommer aldrig glömma första gången jag såg er!

  




   

Vi saknar er(å era föräldrar) massor!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards