Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lisa - 5 augusti 2012 10:09

Om det inte blir iskallt nu så tippar jag på att det blir nån liten chili i år åtminstone! :)

Av Lisa - 5 augusti 2012 08:28

 

Årets sista nagellack... :)

 

Då var den här.

Den allra sista semesterdagen.

Det har varit underbart att va ledig, fantastiskt, ljuvligt å glädjefyllt, men det har varit slitigt också. Sena kvällar å tidiga mornar.

Projekt, utflykter å syskonbråk har avlöst varandra i en aldrig sinande ström.

Det där med att bara ta det lugnt, det försvann nånstans där i all vilja till annat.

I detta nu känner jag med ändå pigg å taggad för allt som ska ske framöver.

 

Jag hoppas verkligen att höstens intåg i våra liv ska ge barnen möjlighet att uppskatta varandra lite mer, när de inte ses hela dagarna.

Just nu känns det ändå helt okej att gå tillbaka till vardagen i morron.

I kväll är det nog inte lika positivit skulle jag gissa. :D

 

Dagen i dag är till för familjen, vi ska leka(å städa i hope..?!) å så ska vi avluta dagen med att gå å se Madagaskar 3 på bio tillsammans.

Det kan sluta lite hur som helst, framför allt med en Leo i salongen, men vi testar i allafall. :D

 

Nu ska jag duka fram frukosten för att sen inleda den här dagen som de flesta andra den här semestern, med frallor.

I morron är även frosseriet ett avslutat kapitel. GI here I come. :)

 

Ha en bra söndag!

Av Lisa - 4 augusti 2012 23:02

Efter en trivsam med smått kaosartad kväll hos våra vänner i notavalla!
Martin höll visst på å dö under cykelturen hem, å skrek å fy fan varannan meter... :P
Barnen somnade i kärran trots pappans gapande å jag ska följa deras exempel alldeles strax! :)
Tackar vännerna för i kväll å hoppas vi ses snart igen. :)

Av Lisa - 4 augusti 2012 16:05

Med den här lilla donnan å hennes föräldrar! :)

Av Lisa - 4 augusti 2012 13:34

Vi plockar, kollar os å vilar mest i dag. :)
Det börja dock bli dags för duschen å fix inför kvällen.
Vi ska ta cyklarna till andra sidan Asarum å bli bjudna på middag av familjen Persson/Kjellsson! :)
Hoppas ni har en fin lördag ni med! :)

Av Lisa - 4 augusti 2012 09:31

.. För garderobsstädning!
Det gäller att använda semestern som sagt! :)

Av Lisa - 3 augusti 2012 21:33

 

   

Det blev Pavlova till fikat hos M å P också, i mini-format. :D

Inte mej emot, då jag verkligen gillar kombon med maräng å bär. :D

Det finns säkerligen ett x antal recept på denna, enkla å glutenfria tårta,

men här har Remsan delat med sej av ett jag tänker testa framöver. :D


Ligger i min soffa å slöar, det börjar kännas att Leo kom in till oss vid fem i morse å började ropa på sin storebror "gotte". (från Viggo till Gotte...?! Don't ask. :P).

Har haft en trevlig kväll hos M å P, ätit ute i trädgården, spelat kubb, badat i vattenspridaren å hängt. :D

Det gick finemang att ha både barnen i cykelkärran, å Leo somnade nästan direkt (både dit) å på hemvägen å var superenkel att bara bära över. Viggo höll sej vaken, men somnade i samma sekund som han la huvudet på kudden i vår säng. :P

Han har det lyxigt just nu när hans fönster är rullgardinslöst å fortfarande målas, då får han nämligen lägga sej direkt hos oss. :D

 

Jag är allt bra sugen på å krypa ner jag också faktiskt, i morron kväll är vi nämligen bjudna till Sanna, Livia å Henke å då vill man gärna va lite pigg. :)

Ska bara slänga ett par ögon på friidrotten här först. :D

 

Kram å gonatt på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards