Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2015

Av Lisa - 19 maj 2015 15:20

Jag har en kollega som är bästa sortens dealer:

En hel påse med rabarber fick jag med mej hem från jobbet! ;)

Frågan är bara vad jag ska göra för gott av dem? :)
Saft, paj eller chutney?

Vilka är era godaste rabarber-recept?

Av Lisa - 19 maj 2015 08:55

Allvarligt talat?
Ös-regn å bråkande barn.
Roligare start kan man ju ha på dagen.

Jag vill ha sol å värme å sommar nu! ;)

Hoppas ni får en bra dag.
Jag ska försöka göra det bästa av min! :)

Av Lisa - 18 maj 2015 22:17

Efter ett euforiskt avsnitt av Ernst å ett ganska segt avsnitt av GoT är det dags å krypa ner för dagen. ;)

I morron är det tisdag å den behöver man all sömn man kan få när man ska möta(jag vet. positiv inställning funkar oftast. men ändå. hata tisdagar!).

Sov gott! <3

Av Lisa - 18 maj 2015 19:34

Ny runda med en cyklade Viggo iklädd underställ som sällskap.

Ungen var hela tiden minst 100 meter framför å pratade k-o-n-s-t-a-n-t men vi fick i hop den 2:a snabbaste tiden nånsin å 4,8 km. :D

Inte illa pinkat med tanke på att jag faktiskt inte ens klarade en halv kilometer när jag började springa å kämpade som tusan bara för å komma över 3 kilometer bara för nån vecka sen. :)

Men mest impad är jag över Viggo.
Att han lyckades kanalisera undan måndagströttheten å det medföljande sura humöret å sen cyklade så långt med ett leende på läpparna! <3

Av Lisa - 18 maj 2015 18:09

Bönpasta med salciccia-sås.
(Nånstans där under ruccolan alltså. :P)

Helt okej.
Men nästa gång ska jag ha i mer vin å lite chili för å lyfta det hela ett snäpp! ;)


Måndag i dag då.
Min längsta jobbdag på veckan(i vanliga fall, denna veckan har jag två långa till..!) å så även veckans tv-kväll numero one! :)

Klockan sju redan drar den i gång med MittKök, men jag vill absolut springa med så det kan hända att jag missar det i dag faktiskt. :P
Spånar på en ny runda så vi får se vad kilometer-mätaren stannar på i dag. ;)

Vet ni vad som slog mej först i eftermiddags med da?
Jo på fredag är det den 22:e maj.
Då firar vi träbröllop i den här familjen.
Dom fem åren gick förbannat fort måste jag säga, det är ju helt galet! ;D

Något större firande blir det inte tal om då jag var dum nog att gifta mej så nära inpå min födelsedag(å fylla å för nära morsdag. Jag går sannerligen minste om mycket firande. :P) men en god middag ska vi nog få i hop tänker jag. :)

Nä.
Nu ska jag snöra på mej skorna här, innan jag blir för trött å växer fast i stolen. :)

Vi hörs sen! :)

Av Lisa - 18 maj 2015 07:39

Semestern är slut å en ny fullvecka, med 6 timmars övertid väntar!

Solen skiner å jag har sovit skapligt i natt trots gårdagens tvåtimmars-tupplur. :)

Nu kör vi helt enkelt! ;)

Av Lisa - 17 maj 2015 20:06

Det blev inte mycket kollat på Ernst.
Jag somnade som en stock i stället, drömde att jag skulle livrädda små sjuka hundvalpar å vaknade först 2 timmar senare...
Som sagt, det där med sömn i stugan är en olöst gåta, men inte trodde jag att jag var så trött. :P
Så kan det gå tydligen.

Får hoppas jag kan sova i natt nu med bara. :)

Nu blir det lite tv-tittande till, sen återgår jag till bädden igen! :)

Rätt skönt å va hemma ändå. :)

Av Lisa - 17 maj 2015 16:50

Åt en tidig middag i dag.
Snabbmat när den är som bäst:

Grillade kryddkorven, blomkålsgratäng, karamelliserad lök, ajvar-sås å en salsa med sojabönor å tomat! :)


Resten av denna helgen ska spenderas i lugnets tecken.
United spelar så somliga ska bänka sej framför den matchen, medan jag stannar uppe, häver mej på sängen å kollar på sommar med Ernst från 2011. ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards