Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Lisa - 23 oktober 2007 17:39

Klockan nio smäller det... :)    

Av Lisa - 23 oktober 2007 12:33

I går ringde det en kvinna från försäkringskassan till mej för att tala om att mitt moderskapsintyg hade kommit in. Hon bara malde på som om hon läste innantill och precis innan hon la på konstaterade hon att jag pluggar och därmed inte kan få nått annat en den lägsta ersättningen när jag ska va hemma med mini.

Jag hann liksom inte med att fråga vad *piiiip* hon menade med det.


Men i morse var jag riktigt på krigstigen! Menade hon att jag som hela tiden har jobbat sedan jag tog studenten skulle tjäna mer på att stämpla nu innan bebisen föds än om jag skaffar mej en utbildning?!

Så jag ringde försäkringskassan å började gorma på första bästa som råkade ha otur att lyfta luren! Det visade sej att den människan som hade ringde, var plusjobbare och inte kände till reglerna, å att hon hade sagt fel till mej! Jag får pengar baserat på min lön som jag hela tiden har trott.

MEN VAD FAN?! Varför i hela friden lär de inte plusjobbaren vad som gäller om de har henne till att ringa blivade föräldrar? Man kan bli trött för mindre...

Det verkar dock som att plusjobbaren fick sej en riktig avhyvling efter det jag hade ringt, för hon ringde upp mej och bad om ursäkt för att hon hade gett mej felaktig infomation...  Herregud...

Av Lisa - 23 oktober 2007 12:20

Nu har jag städat hela lägenheten.

Det blev rent å fint, men jag är inte riktigt nöjd, framför allt inte med köket.

Behöver helt klart  en ny matta och nya krukor i fönstret. Vet precis hur dan matta jag önskar, problemet är att jag inte lyckas hitta den nånstans :( Vill ha en svart pappelina med gråa ovalformade ringar på... Nån som har en sån till övers?



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards