Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 19 oktober 2009 12:18

En berättelse av Elsa Beskow som utkom första gången 1892, en bok jag köpt mest för min egen skull.

Så mycket nostalgi å barndomsminnen från när mamma berättade denna för oss i flano-sago-versionen.

Jag kan den utantill än i dag.

Denna bok har nu min egen son förälskat sej i.

Love at first sight.

Han vill höra den om å om igen å det är en av de få böcker han ens har tålamod att höra från pärm till pärm.

Så nu skapar vi minnen av samma karaktär även för honom. :D

 


Av Lisa - 19 oktober 2009 08:30

Ska va på dagis klockan nio.

Det ska tas gruppbild å alla lediga barn som vill vara med på bilden ska dit i en timme.

Jag kör hem till Emelie å hämtar hem mina GI-böcker å dricker kaffe under tiden.


Dagen i dag ska annars mest ägnas åt mys å avslappandne aktiviteter. :) Hade i allafall jag tänkt. :P

STina är med ledig så henne ska vi helt klart ha hit. :D


Nu ska jag bara leta upp Viggos finaste kläder sen bär det av. :D

Av Lisa - 18 oktober 2009 21:50

Fastnade framför Sex and the city-filmen.

Har gråtit både en å två tårar, fattar inte hur jag kunde tycka den var så dålig första gången vi såg den?

Har till å me bojkottat den, vägrat se den en andra gång?!

Jag har ändrat mej nu i vilket fall som helst.

Tokbra! :)



Nu blir det sängen i alla fall. :)

Gonatt!

Av Lisa - 18 oktober 2009 20:04

Aaaaah vad trött jag är.

Det var trevligt i mörrum, god mat å tiden flög förbi.

Förälskade mej i en liten glas-skål, som jag lyckades tigga till mej med. :)

Tack!


Vet inte riktigt vad som händer här i kväll.

Kanske PB omvi orkar, klockan är ju trots allt bara åtta...


Anyway, är för trött för att få ner nått vettigt här i allafall...




Av Lisa - 18 oktober 2009 16:34

Är hemma å vänder.

Har tagit en dusch å väntar på att bli upplockad.

Ska ju till Mörrum å äta middag.

Skulle ljuga om jag påstod att jag var upplagd för det.

Är ganska slut efter en mastig jobb-helg, men, men inte mycket å göra åt.

Tvivlar dock på att jag kommer orka vara speciellt social.

'

Nu har jag två lediga dagar att se fram emot i allafall. :D

Inte för att jag inte älskar mitt jobb eller för att det har varit en speciellt tung helg men det är härligt att va ledig ändå. :D


Längtar halvt i hjäl mej efter mina pojkar nu, speciellt den minsta av dem som jag inte har träffat sen i går morse(nej, jag räknar inte när han började prata om sina nappar i vid fem i morse. :D).


Nu bör Marin komma snart.


Tillsist. Jag väger nu 66.4 kilo. :D

Det är 2.6 kilo på två veckor. :D

Midjemåttet tänker jag inte ens mästa denna veckan, är uppsvälld som en ballong då det är vid den tiden av månaden. :)


Bye! :D



Av Lisa - 17 oktober 2009 22:30

Nu är det verkigen dags för sängen, för jag har visst fastnat här.

Bara en grej innan jag somnar:

Är det bara hos mej min blogg hackar?!



Av Lisa - 17 oktober 2009 22:03

Vad i?

Har jag inte bloggat alls innan i dag?

Wierd. Ja.

Är hemma för en vända i bädden.

I morron vankas det arbete igen till fyra å efter det Flygande Jacob hos svärmor.

Inte mycket blogg då heller alltså. :)

Känns som att jag bara har varit på jobbet i dag å att det är mitt i natten nu.


Kom precis på att jag skulle bytt laken i morse, men det rann ut i sanden.

Så ännu en natt i vällinglakan väntar då.


Gonatt därute!


Av Lisa - 16 oktober 2009 21:30

Har sjukit(eller heter det sjunkt? eller inget av det :)) i soffan lite. :)

Lite sovmorron morron i morron igen, då det blir till att jobba kväll igen.

Sisådär trist att vara i från familjen så många timmar, men det går.

I like my job i allafall. :D

Är ganska matt nu så detta blir allt för mej för i dag.


Trevlig helg! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards