Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 25 oktober 2009 21:15

I går kväll såg jag för första gången årets upplaga av Körslaget.

Som vanligt när det gäller program inom "ring-å-rösta-genren" kan jag bara inte låta bli å rösta. :)

Det gick i väg ett litet sms från mej till frömån för Team Ola, deras version av Robbie låtenAngels ägde.

Nu hittade jag denna på Youtube, deras version på en av de bästa låtar som gjorts, Viva la vida, å jag säger bara: Darin kan slänga sej i väggen. :P



Av Lisa - 25 oktober 2009 20:27

Då var vi på hemmaplan igen.

Är lite trötta men vid gott mod.

Dagen började vid tjugo över sex, Viggo ignorerade alltså möjligheten till den extra timmes sömn som vi andra gärna hade njutit av i samband med tidbyte.

Vi åt frukost å körde till A6 med siktet inställt på Ikea som prioriterades bort i går.

Handlade bara lite värmeljus å några nya tallrikar å glas å bordstabletter, kände mej lite snål. :S

I går köpte jag: INGENTING!

Viggo fick nya skor, lite dulpo-lego å Martin hittade en jacka.

Men som sagt, jag handlade inget till mej själv eller till hemmet...

Shoppingen på A6 är inte alls så bra som den varit, kan konstatera att jag trivs bättre i min egen stad, med hälften så mycket folk. :)


Viggos skor.

 

Vi köpte skorna i går men bytte dem i dag. Expediten i går insisterade på att Viggo skulle ha storlek 21 å vi accepterade det i går. Fast sen bestämde vi oss för att satsa på 22:or i stället eftersom han har 23 i sina gympaskor å gummistövlar. Han går lika bra i dessa så...


I går höll vi kalas, jag syndade med en chokladtårtbit, men det var inte ens gott.

Smakade bara socker... Alltså helt onödig, men nu vet jag det. :)


Pappa köpte en "bondgård" på Ikea till Viggo, med hästar, kor å får.

 

Viggo blev skitglad, men jag kan lova att själva stallet är det mest omöjliga jag varit med om.

Det går inte att bygga i hop, trots att det finns beskrivning å att det bara är två pinnar man ska få dit.

Det går bara inte!

 


Eftersom denna familjen fortfarande har sommartid så slocknade Viggo vid sex å vi har redan hunnit sen senaste Wallanderfilmen. :) Får väl vänta en stund till, men sen ska jag lägga mej. :)

Är ju trötta som sagt! :)

Jag har en ledig dag till å se fram emot, ska nog in till stan å efterlysa overallen igen, har den inte kommit ska jag kräva tillbaka mina pengar!


Det var allt för mej för nu! :P


Eller jo förresten, som kompensation för min reserverade shopping klickade jag hem två sånna här innan från GrantRum.

  Äntligen! :)

Av Lisa - 25 oktober 2009 13:32

Ja det är sant. :-D max i dag me.

Av Lisa - 24 oktober 2009 12:15

Nu är vi i värnamo! :-D

Av Lisa - 24 oktober 2009 09:15

Har packat, ätit frukost å duschat.

Snart kommer bilarna å hämtar oss. :)

Vi ska åka franskt nämligen. :P


Ska hälla i mej det sista kaffet, sen bär det av.


Hörs i morron! :D


Av Lisa - 23 oktober 2009 22:24

Så, då har vi sett klart den allra sista säsongen av Prison Break.

En mycket bra serie som avslutas med flaggan i topp.

pb  



Det var allt det bidde för nu.

Skriver nog en snabbis i morron innan vi åker i allafall. :P

Gonatt!

Av Lisa - 23 oktober 2009 21:07

Var lite rädd att Viggos toabesök skulle visa sej vara en lyckoträff.

Det var det visst inte!

Han har kissat på pottan i dag. <3

 

Av Lisa - 23 oktober 2009 19:27

Vi ska snart äta räkor å  hemmagjord majonäs. :P

Jag älskar majonäs(som ni kanske vet?! :P) så jag är så lycklig så. :)

Kan bli en å annan Finn Crisp med. :D Perfekt GI-mys!

Jag har syndat i dag btw. :)

Kostade på mej inte mindre än två bitar After Eight till morronkaffet på jobbet. :)

Min jobbarkompis fyller å så jag kostade mej på att fira lite med henne. :)


Jag somnade visst till när jag nattade Viggo nyss. Så trött var jag tydligen. ;)


Anyway, trevlig helg på er.

Å om vi inte fastnar framför PB återkommer jag, för jag har ett par inlägg till på lager. :)

räkor  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards