Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2011

Av Lisa - 11 september 2011 08:53

  Alltså, nu har jag studerat denna bilden en stund.

Men hur jag än tittar så kan jag inte hitta ett gemensamt drag hos mej  å Stina...

Gör ni det? :)

Av Lisa - 10 september 2011 21:15

 

Födelsedagsbarnet behagade vakna först av oss alla i morse, redan vid sex.

Jag försökte muta med välling men det var inget han köpte precis. :)

Vi pallrade oss upp å sjöng Ja må han leva i stället. :)

Han fick sin väska, en bok, ett pussel å en little people-traktor å så en egen bil av storebror. :D

 

Viggo var supeduktig å hjälpte Leo å öppna sina paket, men inte förrän vi sa att det var okej. :)


Innan Viggo å jag drog å gympade vid tio var huset färdigstädat å tårtorna klara. :D

Man hinner en hel massa när man stiger upp så pass tidigt som id sex. :D


Klockan tre började kalaset.

Vi låg lite efter men det var inte så farligt ändå.

Maten var supergod å tårtan likaså. :)


Leo åt med got aptit. :)

 


Jag hade som vanligt tagit i rejält så vi har sallad till ett helt kompani över å en hel tårta.

Tur att Jajja å co kommer i morron å fortsätter firandet å hjälper oss äta upp det. :D



Leo fick en massa fint, en blå BobbyCar med släp, en födelsedagsflagga, filt å mössa från Villervalla, brio-giraff, pussel å lite till. :D


Ungefär samtidigt som familjen Ahlér anlände(de kom senare) började Viggo's avudsjuka sippra över.

Han åt yttepyttelite å var därför även trött å fick utbrott över både det ena med tredje.

Nån mat skulle han verkligen inte ha å det var bara argt å bråkigt där ett bra tag. :(

Jag tycker lite synd om honom, även om vi verkligen försökt förklara att det varit Leo's dag å att Leo inte får nått när han fyller år osv, men det blev för mycket tillslut.    

Även om Viggo rent utseendemässigt så gott sombara är lik sin far så ser jag så mycket av mej själv i honom.

De där utbrotten, de känns i hela mej å jag kan liksom minnas hur jag reagerat likadant liksom.

Det är jag som liten, fast i min sons kropp.

Hoppas han ärver någon trevlig egenskap från mej också bara. :D


När de sista gästerna åkte hem åt Viggo i allafall å bägge barnen däckade strax därefter.


Vi andra, alltså jag, Stina å Martin flyttade ner till soffan.

Där har vi hängt nu en stund, jag framför datorn medan de andra två spelar det där Wordfued mot varandra.

De har så gjort i timmar nu.

Jag har inte sett Martin så mycket tillsammans med sin telefon sen de där arga fåglarna hittade in i den.

Han hade till å med den med sej in i sovrummet i går, å det har nog aldrig ens hänt. :)


Jag är totalt slut.

De kostar på å ha kalas.

Jag hoppas Leo är nöjd med sin dag i allafall, trots den där ruskiga snuvan han fått.

Jag önskar egentligen att jag spenderat mer tid i hop med Leo,men det får jag ta igen i morron...



Avslutar med en fin fin bild på födelsedagsbarnet å hans moster. :D

  Gonatt alla!

(lite sovmorron i morron då? Please..?)

Av Lisa - 10 september 2011 13:15

Från trasig betong till svart klinker.

Jag är nöjd! :D

Av Lisa - 10 september 2011 13:05

 

Tårtorna står klara, huset är städat, brödet jäser å jag ska börja med salladerna nu. :)

Känner mej lugn, vi kommer nog va klara i tid. :)


Jag å Viggo hann till gympan med råge dessutom. :)

Födelsedagsbarnet själv har dargit på sej en hemsk förkylning tyvärr, men det kan vi ju inte göra nått åt.


Hoppas han njuter lite av sin dag i allafall, för det hoppas jag vi kommer göra också. :)

Av Lisa - 10 september 2011 09:15

  Världens finaste Leo fyller år i dag!

1 år.

Busfisen!  

Grattis älskade unge!

Av Lisa - 9 september 2011 21:40

Ååååå så matt jag känner mej.

Det blir ingen uppesittarkväll för min del i kväll inte. :)

En blogg å en dusch, sen blir det sängen. :D


Jag har ätit min glass trots att jag egentligen redan fyllt min onyttighetskvot med den dumlefluff som blev över efter tårtbygget.

Omg, det kan mycket väl va det godaste jag nånsin smakat! :D

Bara det mest kritiska kvar nu, dekorerandet... :)


Jag kan ju inte låta bli å blicka tillbaka lite såhär, kvällen innan Leo's ettårsdag.

För exakt ett år sedan, det har datumet å vid den här tiden tvingade Anna mej att ringa bort till förlossningen i Karlskrona för å få klarhet i vad som skulle ske om bebisen i min mage inte gick å vända.

Jag hade hoppet uppe, det hade jag, men nånstans visste jag ändå att bebsien var på tok för envis för att låta sej skuffas runt hur som helst. :)

Den 9 september 2010 går ju även till historien som den absolut märligaste i hela mitt liv.

Kontrasten från morronens känslor till kvällens, går inte å beskriva i ord.

Det är också himla märkligt att gå från å hoppas på värkar till å helt plötsligt ställas inför ett helt annat scenario...

I vilket fall, ut kom han i allafall, vår Leo, Viggos lillebror å finaste ungen i världen. :D

 



Viggo har köpt en bil till sin lillebror, för han måste i allafall få EN egen, som han själv slagit å så har han dekorerat paketen med rosetter. :D

Å när vi satt å pratade innan i dag om att vi skulle sjunga för Leo å ha kalas å så men att han å jag skulle på gympa belv reaktionen inte alls den jag förväntat mej.

Viggo ville inte alls dit, för han vill ju säga grattis till Leo.   

    

Vi får se hur mycket avundsjukan tar över i morron sen, när Leo får en massa paket men inte Viggo...

Lite har vi nog lyckats förbereda honom, men jag kan tro att det kommer kännas tufft.  


Nu blir det den där duschen, sen ska jag mysa ner mej under täcket...

Trevlig helg!

Av Lisa - 9 september 2011 13:40

Har under förmiddagen genomlidit katastrofernas kaos på Ica.

Hade en milslång inköpslista å en uns tålamod med mej medan Viggo hade tio ton energi å Leo den dubbla volymen i vilja.

De sämsta förutsättningarna ever å lägg sen till att det är fredag å ALLA ska handla å Ica blir lätt trångt.


Viggo dissade sin egen lilla kundvagn redan vid första andelningen.

Den gick han själv ut å lämnade tillbaka så duktigt, men det var ju lite meckande innan det var klart.

Vi avdelning nummer två satte Leo "gallskriket" Arvidsson i gång å gasta av den anledningen att han inte fick hålla scannerna å slänga denna i golvet som han ville.

Det gick å muta honom lite med rullen med presentpapper som vi skulle köpa, men den tyckte även den äldre sonen att det var superkul å springa runt med så var en kamp.. :P


Jag höll ut till mejeriet där jag fick plocka upp honom i famnen.

Lika bra det, för mjölk å övrigt rymdes ändå inte nere i vagnen utan fick ta plats där Leo suttit.

Vid djurgrejerna började Viggo plocka ner varenda pip-leksak å provpep dem.

Så där stod jag, genomsvett med en ålande å skrikande Leo på armen å hotade med både indraget fredagsgodis å allt vad jag kunde komma på för att få Viggo å följa med mej där i från...


Jag glömde de stora räkorna jag skulle haft i den asiatsika salladen, men det skiter jag i. :D (har små i frysen, som får duga)

Är mest glad att vi överlevde å att inget i affären gick sönder eller att jag kunde hålla skenet uppe. :P


Nu är jag totalt slut!

Leo sover å Viggo slappar vid tv:n medan jag har slagit in paketen å packat upp allt.


När Leo vaknat ska vi fredags-mysa med våfflor å sen ska jag inte göra ett dugg mer ansträngande förrän det vankas middag.

Det blir ingen datenight i den bemärkelsen(yttertrappan ska klinkas) i kväll men vi ska äta när barnen lagt sej, å jag ska synda med ciabatta. :)

(vi ska äta en variant av detta)

Å när tårtorna är fyllda i kväll ska jag släga mej i soffan å belöna mej själv med en lugn stund å lite Ben&Jerrys glass för det är jag ta mej tusan värd. :)



Av Lisa - 9 september 2011 07:46

Gomorron på er denna fredag den 9/9. :)


Jag kunde inte somna i går kväll.

Var helt uppe i varv efter allt tårtfixande å så fick jag veta att Hannas lilla pärla fått åka till sjukhuset. Jag var så orolig att sömn var omöjligt å få.

Inte så mycket för Ella, för hon bara MÅSTE ju bli bra direkt, utan mer för Hanna som bara kunde vänta.

Jag var beredd å sätta mej i bilen vi minsta lilla, men när jag fick ett lugnande sms åtta minuter över midnatt så däckade jag som en klubbad säl.

Jag sov så hårt att jag trodde Leo dissat sin nattätning, men så var inte fallet. :P


Jag var så uppe i allt med mina tårtor att jag glömde meddela gårdagens största händelse.

Pojkarna har fått plats på förskola.

Den förskola vi önskat så jag är nöjd å allra gladast är jag över att Viggo ska gå på samma avdelning som Sandras Elian som han ändå har träffat å lekt med nu under tiden han har varit hemma. :D

På övriga avdelningar har dessutom en hel massa andra kompisar också. :D

Skönt, även fast jag faktiskt inte oroar mej så värst utan litar på hans förmåga att skaffa nya vänner också. :)

Leo kan det bli hur som med, han är då rakt inte blyg när jag i närheten, men har börjat gråta när han ser mej lämna rummet.

Det kan ju dock ändras flera gånger under den dryga månad som är kvar tills inskolningen börjar...



Det är så skönt med fredag även om helgen blir allt annat än lugn med kalas, gympa å besök på söndag.. :)


Nu ska jag sätta fart här! :) Trevlig helg på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards