Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

På bristningsgränsen.

Av Lisa - 19 mars 2012 18:41

Mina vänner.

Jag håller seriöst p å bli galen.

Har nångång nånstans inbillat mej att jag har en ganska så hög smärtgräns.

Det visar sej va helt fel.

Jag har så satans jävla ont i örat å huvudet runt omkring å det värsta av allt är att jag inte kan hantera det.

Borde varit instängd i ett tyst rum i dag, avskärmad från alla människor å framför allt från mina stackars barn.

Nu var ju inte det ett alternativ jag ens varit i närheten av då vårt första uppdrag innebar en låååång väntan i väntrum(kom kvart i nio, TIO för i kön, minst!) tillsammans med två så småningom uttråkade pojkar. :(

Det gav resultat det där väntandet i allafall, både jag å Leo hade öroninflammation och streptokocker i våra halsar.

Jag fick som sagt starka tabletter i en dos om tre å Leo kåvepenin som är omöjligare än omöjligast å få i honom. :(

Sjuk-kapitlet är således långt i från över.

Jag har ONT ont ont å jag måste ringa efter nått annat till lillkillen under morrondagen.


Vabbandet fortsätter i morron, men jag hade ju ändå inte klarat jobba i det här skicket så det är ju lika bra.

På torsdag skulle Leo va smittfri, förutsatt han får i sej medicinen vill säga, så vi satsar på förskola först då.

På tal om honom så är han faktiskt pigg, har ätit lite mer än dag å inte krävt att bli buren i hälften så stor utsträckning som i helgen.

Skönt med nått positivt i allafall eller vad säger ni? :)


Är hemma själv hela kvällen här, så vi hörs igen lite senare.

Om jag inte krupit ur mitt skinn vid det laget.... :S

 
 
creando

creando

19 mars 2012 19:42

Uscha! Hör att ni behöver krya-på-er-hälsningar i stora mått. Så här kommer de!!!!!!

Kramar Kicki

http://creando-kicki.blogspot.com

Lisa

19 mars 2012 20:01

Det skulle man verkligen kunna säga. :)
Tusen tack!

 
Ingen bild

Lizette

19 mars 2012 20:58

usch öroninflammation som gör så sabla ont. Det hade jag i julas. min enda chans att överleva var ett gammalt hårband i modell av pannband som jag satte rundan huvudet över öronen.
Tänkte på det med lillkillen och hans medicin. min syster brukar muta systersonen på snart 2år med barnmat pure efterrätt. först en sked pure sen medicinen sen pure, brukar funka utmärkt.
Hoppas ni snart blir friska dåoch dina fina barn.

Lisa

19 mars 2012 21:26

Det tradiga med Leo är att det finns liksom inget han älskar å äta, å att han alltid vägrat att låta sej matas...
Jag ska genast rota fram ett pannband, svettband borde funka om jag ta två? :)

 
Ingen bild

pia

19 mars 2012 21:11

Usch inte kul sånt där.. Vanliga ipren var 3e timme fick bort den värsta öronvärken på mig när jag hade det sist! Hjälpte på elvira också när de inte gav penicillin mot öroninflammation:-/

Lisa

19 mars 2012 21:22

Tack, jag knaprar på här!
Stackars barn! Skulle det gå över av sej själv?
Hade han sagt det till mej i dag hade jag nog spårat ut fullkomligt!

 
Ingen bild

Lizette

19 mars 2012 21:37

Det går säkert lika bra.Det är trycket som blir över öronen som jag tyckte lindrade.och framförallt försvann en hel del oljud.Jag hade även det på mej när jag skulle sova.
Synd att leo inte har någon riktig favorit, förstår att det är hemskt att behöva ta han med "våld"

Lisa

19 mars 2012 21:46

Verkligen. :D
Ganska skönt so far. :D
Bra tips som alltid. :)

 
Ingen bild

pia

21 mars 2012 09:42

Nu läste jag svaret:-/ ja det skulle gå över av sig själv, det var precis då efter de hade fått kritik för att de gav ut för mycket penicillin!
Första natten var värst för så fort hon la sig ner gjorde det jätte ont och hon bara grät:'( i kändes hemskt att inte kunna göra något!
Till nåt helt annat så tror jag du får köpa tyllarna på nätet! Jag har sprungit och frågat i var och varannan affär i stan i höstas och ingen har..

Lisa

21 mars 2012 20:13

Usch, stackars barn!
Jag ska beställa tyllar i morron tänkte jag. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards