Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

"Lisa blir arg!?"

Av Lisa - 22 mars 2012 20:29

 

Har ni läst den här boken?

Jag känner mej precis så där bubblande å blixtrande arg som Billy i dag...


Ilskan har inte riktigt runnit av mej.

Är arg än alltså.

Men jag vet egentligen inte på vem eller vad?

Mej själv mest tror jag.

Dagens påhopp var trots omständigheterna en eyeopener.

Från å med nu ska jag bara se till å sköta det jag ansvarar för på allra bästa vis.

Det andra gör, det är deras ansvar.

Jag ska rota fram en gammal vän ur gömmorna å tänka om på allvar!




Jag kompade en stund på eftermiddagen i dag i hopp om att kunna klara av ytterligare ett läkarbesök innan jag skulle hämta grabbarna.

Blev en halvtimme sen till förskolan, men jag fick mitt ärende uträttat åtminstone.

Fick nya mediciner av en läkare som tyckte jag såg ut som sjutton år å hyllade mitt yrkesval å att jag fått två fina pojkar å mer där till på det max tio minuter långa besöket. :D

Jag hann även hämta ut medicinerna.

De tryckutjämnande pillerna nämde liksom apotekaren i förbifarten att man inte skulle kombinera med kaffe.

Say what?! Inget kaffe alls?

Jag var ju tvungen å gå till botten med det, hur black and white var det liksom?

Ska man behöva välja, ont i örat eller kaffe..?

Jag fick en utläggning i mummel-style, om nån en på miljonen som dött av koffeinförgiftning, å det räckte för å få mej å andas ut. :)

Mitt kaffe är heligt.


Efter mitt lilla utspel på förskolan fick jag veta att Viggo varit pigg å glad å kunnat hålla jämna steg med polarna i dag. :D

Leo hade varit trött å ledsen å lite i oform.

Hans mage reagerar stenhårt på nya penicillinet å det är så pass att Martin får vabba i morron så han får en vilodag till.

Sanslöst trist när vi trodde det var över med vabbande nu, men barnen kommer först!

Vi hoppas han är pigg å glad i morron, så att vår lilla glada kille kommer tillbaka nu snart.


Jag ska jobba förmiddag i morron jag.

Å sen ett varv på stan tillsammans med alla ny avlönade fredagsfirare.

Jag ska köpa presenter till Thea å Loke, Yankee Candles å blommor.

Viggo ska få följa med å välja sej sin penicillin-present med. :)



Sen väntar en ledig helg.

Plankstek å Per Morbegs-vin. (ett glas kan man ta väl, eller funkar inte de med medicinen..?)

Kalas å mys med vänner i Sölvesborg.

Plantering å trädgårdsfix.

Låter det inte ljuvligt så säg? :)


Kram på er nu!

  

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
 
 
Ingen bild

Jajja

22 mars 2012 21:07

AAAAAhhhh dumma öron, då får jag dricka vin själv på lördag :(

Lisa

22 mars 2012 21:38

Ska de verkligen kunna hindra mej?

 
Frida

Frida

22 mars 2012 21:08

Låter som en toppenhelg!
Hoppas din ilska rinner av! Jobbigt när det är så!.. Fick höra förra året på lönesamtalet att jag var håglös.. Sa då att jag håller min glädje inför Pensionärerna sedan slappnar jag av inför personalen och orkar inte hålla masken inför dem.. Det räckte tydligen inte.. Personalen skulle inte behöva ta det tydligen.. Sa att pensionärerna kommer i första hand för mig, resten kommer när jag hittar orken! Punkt!

http://fridala.blogspot.com

Lisa

22 mars 2012 21:41

Jag brukar faktiskt va den där evigt positiva på jobbet, men mina minnen å tidigare upplevelser av somliga stoppar mej tyvärr. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards