Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Jahaja, vi fortsätter..

Av Lisa - 24 mars 2012 20:30

Jag borde kanske lägga till sjukdom som en inläggskategori...?


Amen visst.

Kräksjukan fortgår.

Leo har kräkts i dag igen å Viggo är så dålig. :(

Han törstar, dricker, kräks, törstar, dricker, kräks...

Älskade ungar, det gör så ont i mej att inte kunna hjälpa dem å göra dem friska igen.

Tvättstugan svämmar över av handdukar, kuddar å lakan, men herregud vad tacksam jag är för att vi har en egen. Egen tvättstuga alltså.


Dagen har varit så tom å tyst.

Utan en Viggo vid sin sida är livet bra mycket tråkigare.

Han har spenderat hela denna fina vårdag i sängen han.

Leo har spenderat den i famnen på mej eller Martin han.


Är så trött på allt vad sjukdomar heter nu, men än är det inte över.

Var ju på jourcentralen å fick min dom i förmiddags.

Inflammationen i örat hade läkt ut, men dövheten å smärtan kvarstår å orsakas troligtvis av vätska bakom trumhinnan.

Vätska som mycket väl kan va kvar i en längre period å det ända jag kan göra är å fortsätta med de där hemska slemhinnevidgande tabletterna(vars biverkan är extremmuntorrhet. :(), kortison-nässpray som jag fått på recept å genom att försöka tryckutjämna själv genom å hålla för näsan å blåsa. :(

Har jag inte förlorat förståndet fullkomligt under min första halvdöva vecka så gör jag nog den nästa.

Jag får panik å har lipat mej halvt fördärvad över ekot i huvudet både en å fem gånger redan.


Fattas bara att den där kräksjukan drabbar mej också, men än så länge är bara barnen drabbade av den skiten.


Vi har faktiskt gjort lite trevliga saker i dag också.

Jag körde en vända till stan(utan smink?! hur kunde jag glömma det?) å köpte blommor till blomlådor, amplar å krukor.

Dessa har jag planterat under eftermiddagen.

Jag å Martin åt en god grillmiddag när barnen somnat å även fast vi inte fick sitta still hela måltiden var det en liten lugn stund tillsammans.

En ny torkvinda har också införskaffats å årets första vindtorkade tvätt har hängt där. :D

Martin har också donat lite i trädgården men det är som sagt inte samma känsla med en stilla å orörd studsmatta.


Nu ska jag rota fram extra täcken å försöka få lite sömn.


I morron är en annan dag.

En frisk sådan I hope.


Kram å gonatt!

 
 
Ingen bild

Johanna

25 mars 2012 13:19

Hejsan..!!
tradiga å eländig sjukdomar ni drabbats av..!!

Angånde ditt öra.. drabbades av ett virus i början av året plus att jag fick lock för öronen som vägrade släppa.. gjorde tyckutjämning men de ledde till bihålsinflammation.. Så gick till VC igen å då fick jag äntligen en remiss till öronkliniken så de tog hål på trumhinnan å sög ut vätskan å så fick jag örondroppar å efter en vecka så var jag nästan helt återställd i örat..!! Så ligg på att du vill ha en remiss dit!=) Lycka till å krya på er..!

Lisa

25 mars 2012 14:34

Tack för det tipset! Ska jag absolut göra, för det här kommer jag aldrig å bukt med själv...!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards