Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2015

Av Lisa - 5 november 2015 21:27

Typ... :)

Har tränat cirkel(roligaste realesen på länge!), ätit räkmacka å nu ska vi gr oss i kast med sista avsnittet på säsong 3 av Downtown abbey.
:D
Gissar på att det kommer vara längre än vad vi egentligen orkar så vi får se om det blir hela. ;)
Jag älskar serien för övrigt, men det brukar jag ju göra med de flesta. :P

I morron är det fredag igen.
Då taggar vi för morronlöp, nya mattraditioner(har inte bestämt vad ännu dock. :P) å en lugn helg(för oss som inte ska på fotbollscup i allafall!).

Vi hörs då.
Kram å gonatt!

Av Lisa - 5 november 2015 17:10

Fredagsmiddagar.
Detta evigt återkommande ämne, här på bloggen inte minst.
Man vill fira in helgen med något "lyxigt" men vill ändå inte lägga hela kvällen i köket å äta för sent.

Hur många gånger har jag inte tagit mej vatten över huvudet just med fredagsmaten..?
Fått totalt energislut någonstans där i mitten å varit så trött när det äntligen är färdigt så själva måltiden blir allt annat än njutbar eller när man panikäter(helst chips) för att ens orka laga något alls å är mätt när det är dags å äta.

Hämtmat är ju skönt när man inte är sugen på köksstöket, men handen på hjärtat, hur gott är det?

I vilket fall.
Mitt senaste köksinfall innebär att vi ska anamma "Fredagsgourmet" i från AlltOmMat.

Vad det innebär mer exakt?
Jo, det ska jag berätta.

I varje nummer av tidningen(som jag prenumererar på. :P) finns en tvårättersmeny(förrätt-huvudrätt eller huvudrätt-efterrätt) som är lite extra fredagslyxig men inte tar hela kvällen att laga till.

Tanken är att jag ska jobba mej igenom de menyer som lockar i mina sparade tidningar å de två böcker baserade på konceptet som jag äger nu under de kommande fredagarna.

Låter inte det lite spännande?

Vi får testa nytt varje vecka å jag slipper det där eviga funderande på vad som ska va värdigt nog som fredagsmat. ;)

Jag är åtminstone supertaggad å ska sätta mej å leta upp potentiella kandidater till i morron nu. ;)

Av Lisa - 5 november 2015 15:03

Leo har hittat nån form av reptil-kanal på youtube.
Han är helt såld å ropade just "åååå en babysnake" å nästkommande naaaaw kom angående en albinokrokodil(?!).

Han ska jobba med å fånga ormar när han blir stor säger han.
Hoppas inte tänker jag för då måste han flytta så långt. :P

Av Lisa - 5 november 2015 13:31

Lagom det där med å jobba fyra timmar. :P
Jag har dessutom roat mej kungligt både med musik å cykling på par-cykel så sämre arbetsdag kan man ju ha. :P

Nu är vi hemma å jag har hunnit preparera soffan med ett antiluktmedel.
Det kunde bleka tyget, men vad spelar det för roll i sammanhanget tänker jag?
Hellre synliga å fula fläckar än en soffa som stinker kiss?
Hoppas det funkar mot lukten. ;)

Jag ringde vårdcentralen som utlovat i morse. Å blev väl inte särkilt klok på de sista provsvaren(sköterskan visste inte vad de två återstående proverna hette?!) men jag bokade en ny läkartid åtminstone.
Ett evigt väntande då jag fick 26/11, men hellre vänta på en bra läkare än att inte få ut något av besöket ändå.
Nu får jag föröka rycka upp mej å ha vettiga strategier för å må lite bättre fram tills dess. Jag kommer inte klara det fullt ut själv, men något framsteg kanske jag lyckas åstadkomma? :P






Nu.
Lite ytlig lycka i form av nya jeans.

Från me&i å lika sköna som pyjamasbyxorna jag annars lever i. ;)

Så.
Då var det dags å duka fram mellanmål. ;)

Hörs sen! ;)

Av Lisa - 5 november 2015 07:16

Var det inte måndag nyss?

Torsdag innebär som vanligt kortdag för mej å boysen å cirkelträning i kväll! ;)

Å så ska jag ringa vårdcentralen. Fråga efter provsvar å boka en ny tid.
Det måste liksom ta skruv nu känner jag innan ännu mer tid bara slösas bort.

Hoppas ni får en bra dag så hörs vi med lite mer energi(håller tummarna!) senare! ;)

Av Lisa - 4 november 2015 16:56

Jo.
Som ni märker är jag inte särskilt bloggflitig just nu.

Men jag tänker ni är nog lite trötta på allt gnyl om ångest å instabilt psyke.
Det är jag i allafall.
Men ändå.

Jag är inte helt frisk. Å så är det med det.
Antingen låtsas vi järnet här eller så fortsätter tjatet.

Att inte fortsätta berätta det allra mesta känns inte aktuellt(ni var ju nästan med under mina förlossningar för tusan. :P) men ni ska veta att trots att jag berättar mer än vad många(obloggande människor) förstår sej på så mörkar jag mycket.
För er.
Å för mej själv.

Men det är slut med det nu.

Det är en ångestblogg just nu.
Hur mycket jag än skäms över att erkänna det...

Av Lisa - 4 november 2015 08:28

I dag skulle jag ringt vårdcentralen.

Tror ni på det?
Nix.
Vi skjuter det till i morron.
Eller en annan dag.

Lite jobb nu å sen blir det stay-at-home-onsdag! ;)

Hejsvej så länge! ;)

Av Lisa - 3 november 2015 21:42

Jag här sitter jag i en soffa som stinker kattkiss(varför varför varför skulle jag ställa ut lådan?! *störtlipande emoji*) å har det ganska aptråkigt framför fotbollen. :P

Gruppsmsar lite, lägger lite harpan på paddan, läser arlaköket jul å drömmer om en miljonvinst(eller miljard funkar med. :P).
Synd att man inte skaffat sej ett yrke med bättre betalt. :)
När det finns så mycket man vill ha menar jag. :P

Lite bättre med ångesten å det bråtet i dag, men det är ändå på en väldig hög(eller låg hur man väljer å säga: :P) nivå för tillfället å det krävs inte särskilt mycket för att stresspåslaget ska skjuta i höjden...

Nu ska jag försöka underhålla mej lite till här innan jag har ro å lägga mej.

Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards